bittermamma skrev 2012-10-14 21:53:21 följande:
Anonym:Det jag menade med det var att det inte rådde misshållanden som gjorde att hon valt bort oss. För hon har valt bort hela familjen.
Gumpi: Känns jobbigt för jag tror jag har fått ta skulden för allt som varit, hon säger att hon inte orkar med två liv, alltså ett hos mig och ett hos hennes pappa. Det kan jag förstå är jobbigt, men jag tror inte hon kommer må bättre av att stänga ute mig ur sitt liv, och jag är rädd för vad som kommer hända och hur hon kommer må efter ett tag och som mamma kan man INTE acceptera och bara låta en sak här sak va, detär min dotter vi talar om och jag älskar henne över allt annat och hon har medvetet och med viss hjälp av sin pappa valt bort mig ur sitt liv, det är en sån sak som kan få vilken mamma som att vilja krypa under en sten och aldrig komma fram igen.
Att pusha henne att träffas när hon inte vill är att inte respektera hennes val. Ta dig en funderare. Vill du ha henne i ditt liv eftersom du behöver ha henne i ditt liv eftersom du anser att det är det som är bäst för henne? Det låter väldigt egoistisk i mina ögon. Ibland behöver man pröva på ett liv för att inse att det inte är det man behöver. Låt henne göra sina misstag, och låt henne göra sina val. Om du är en bra mamma så kommer hon komma tillbaka när hon är redo för det. Om du däremot bara vill ha henne i ditt liv att skälet att du behöver henne och vet vad som är bäst för henne, så kan jag faktiskt förstå varför hon flyr ifrån dig.