Info till umgängesförälder
Jag är boende förälder med enskild vårdnad. Den andra föräldern har varannan (kort)helg.
Räcker det med at tjag informerar om saker som berör barnet när föräldern ska ha barnet, under själva umgänget. Samt att jag informerar om tid och dag det är t ex föräldrarmöte och utvecklingssamtal?
Sedan är det väl upp till föräldern att välja att vara med eller inte? Jag ska väl inte behöva ge information om vad som sagts på föräldrarmötet/utv samtalet om föräldern väljer att inte komma?
Föräldern vet vart barnet går i skola. Jag informerar om barnet varit hos läkaren, om medicinering blivit ändrad. Vart mediciner finns inför umgänge mm.
Behöver jag informera om något mer. Umgängesföräldern har inget vidare intresse för barnet och tar inga egna initiativ utan vill bli matad med info från mig för att denne inte orkar bry sig om att åka på möten mm
Om det är lucia, friluftsdagar mm, måste JAG informera om dessa eller är det upp till umgängesföräldern att själv efterfråga dessa saker? Denne hämtar ju på skolan så har samma möjlighet som mig att fråga fröknarna om sådana saker. Lappar sätts upp i hallen och föräldern borde själv kunna informera sig på detta sätt.
Måste JAG vara förälder till umgängesföräldern också för att denne inte orkar bry sig? Vad har jag för skyldigheter mer än de jag räknar upp ovan??