• Anonym (Hjärtattack??)

Plötsligt "Sug i magen" + hjärtklappning flera gånger i timmen. Vad är fel?

I 2 dagar nu (sön+mån) har jag haft ett "sug i magen", sådär som man får när man plötsligt kommer på något man har glömt, eller pm man ser sitt barn nästan ramla, ja ni vet, litet adrenalinpåslag typ... Detta följt sv några sekunders hårda och snabba hjärtslag. Kommer några gånger i timmen.

Vad kan detta vara??

Min första tanke är faktiskt panikångest, jag har aldrig haft det dock, så jag vet ju inte hur det "ska" kännas. Men jag har en fobi och den känslan jag får bär jag blir utsatt för det är inte alls som denna, så jag vet inte...

Jag är sockerberoende och hade en dålig dag i lördags, åt väldigt mycket socker, kam det vara det?

Har ringt min vårdcentral och väntar på att bli uppringd, tänkte bara se är om någon känner igen sig.

• Svar på tråden Plötsligt "Sug i magen" + hjärtklappning flera gånger i timmen. Vad är fel?
  • lövet2

Kan det ha slagit till med magkatarr efter allt onyttigt du åt? Magkatarr som slänger upp lite halsbränna, kan faktiskt påverka hjärtat så där.

• Anonym

Precis, magkatarr, sur mage osv. känns som du beskriver ts. Finns bra receptfria medel :) beskriv dina symtom så vet de på apoteket vad du behöver..

• Caysa

Det låter som ångest attacker, ja! Stå på dig som en tok om det behövs när du kontaktar vården! Ju längre du låter det gå ju svårare är det att bli av med! Jag fick mina första symptom gör tio årsedan, fick inte gehör i vården och tillslut blev jag jättedålig. Vägen tillbaka har varit lång och jobbig. Än idag måste jag jobba förebyggande för att hålla ångesten borta!
    Lycka till!

• Anonym
    Anonym (Hjärtattack??) skrev 2012-10-15 09:23:46 följande:
    I 2 dagar nu (sön+mån) har jag haft ett "sug i magen", sådär som man får när man plötsligt kommer på något man har glömt, eller pm man ser sitt barn nästan ramla, ja ni vet, litet adrenalinpåslag typ... Detta följt sv några sekunders hårda och snabba hjärtslag. Kommer några gånger i timmen. Vad kan detta vara?? Min första tanke är faktiskt panikångest, jag har aldrig haft det dock, så jag vet ju inte hur det "ska" kännas. Men jag har en fobi och den känslan jag får bär jag blir utsatt för det är inte alls som denna, så jag vet inte... Jag är sockerberoende och hade en dålig dag i lördags, åt väldigt mycket socker, kam det vara det? Har ringt min vårdcentral och väntar på att bli uppringd, tänkte bara se är om någon känner igen sig.
    Låter precis som jag får när jag har panikångest .
  • Anonym

Fick förresten veta av min KBT att socker ökar ångesten

• Afrodites

Hej..

Fick du något svar på vad detta var?

Jag har exakt likadant och har haft i en månad nu. 
    Ett sug i magen som när man kommer på att man gjort bort sig rejält, glömt spisen på hemma eller ungen springer mot vägen..eller när man är kär som en fjortis.
    Som ett litet adrenalinpåslag följt av snabba hjärtslag och ibland känner jag även att jag behöver ta djupa andetag. Som att jag får syrehunger.

Jag har dock ångestattacker då och då och dom känns inte alls som dessa. 
    Helt annorlunda.
    Jag har funderat på om det kan vara hjärtflimmer?

Svar på tråden Plötsligt "Sug i magen" + hjärtklappning flera gånger i timmen. Vad är fel?