Rädd för att bli igångsatt igen! :( Kejsarsnitt?
Prata med aurora så fort du kan så kan de förhoppningsvis hjälpa dig. Stå på dig o ta med karln/någon som kan stötta dig, till samtalen. Förbered dig o läs på om snitt!
Prata med aurora så fort du kan så kan de förhoppningsvis hjälpa dig. Stå på dig o ta med karln/någon som kan stötta dig, till samtalen. Förbered dig o läs på om snitt!
Absolut. Ju tidigare du startar processen desto bättre. Kan vara en lång väg dit.
Problemet med igångsättning är väl just att man INTE KAN LITA på sin egen inneboende styrka. Kroppen gör ju som medicinerna o bm vill, inte som din kropp vill. Så som igångsatt, grymt förberedd, stark o modig, fick jag mig en rejäl knäpp på näsan av en igångsättning. Hade psykiska men i flera år efter. Så jag förstår verkligen såna här små nödrop från ts.
Ts, självklart bör du bearbeta din förra fl o det kan du göra med din bm eller aurora. Får du inte det stöd du behöver, byt person eller ta hjälp av tex doula. Men det går att få ks med, dock är det jättesvårt o du ska ha rejäla skäl. Jag hade en lista på 20 punkter, bla ren felbehandling på flera punkter, och min 1a igångsättning slutade i akutsnitt efter ett dygns helvetisk människomisshandel. Trots detta fick jag "slåss" som ett djur gör att få ett beviljat snitt min 2a fl. Men det gick (efter mååånga tårar o ned rätt personer).
Stå på dig för att få en trygg fl, oavsett om den är naturlig, ks, eller igångsättning!!!