Inlägg från: onroadrocky |Visa alla inlägg
  • onroadrocky

Graviditetspenning, hur har ni som jobbar inom vården beskrivit en arbetsdag?

Jag kommer också att söka. Jag jobbar som personlig assistent, med tunga lyft då vår brukare inte går att förflytta i lyft och nästintill inte kan stå själv utan hjälp med rullator och 2 personal. 
    Vår brukare är våldsam, och utåtagerande.. men sen hur man ska formulera sig när det är dags är ju en jäkla bra fråga.. sånt är ju alltid svårt.

Men beskriva alla moment utifrån hur dom skadar eller är dåliga för dig är väl bra. så har vi iaf fått lära oss att man ska skriva till FK när det gäller sånt här. Det ska va utifrån hur DU kommer till skada, och då får man gärna ta i och överdriva och med det inte att ljuga men verkligen beskriva.

Jag är väldigt nervös över att berätta för min chef. Jobbar åt ett minst sagt lurigt privat bolag där vi i personalen inte alls fått nån bra kontakt med "kontoret" och vi är inte första "gruppen" som har den uppfattningen.. :(  

• onroadrocky
    Hibiskusen skrev 2013-01-05 08:38:48 följande:
    Lycka till onroadrocky! Nånstans borde ju alls chefer vara beredda på att det inte är nåt konstigt med graviditet om man är tjej i barnafödande ålder. Och ofta har dom väl egna barn!!?
    Jo, man tycker ju det men på vårt kontor är det INGENTING som förvånar en.... ;) 
Svar på tråden Graviditetspenning, hur har ni som jobbar inom vården beskrivit en arbetsdag?