• tigermamma

biverkningar av concerta!

Sitter och läser bipacksedeln på concerta och det kniper ihop i magen när man läser om biverkningarna. Vad har ni för erfaranheter? Vad har ni eller era barn fått för biderkningar? Vilken omfattning och hur snart uppkom de?

Dottern har sedan tidigare strattera som fungerarat bra men inte helt räcker till så nu blir det en kombo av de båda. 

• Svar på tråden biverkningar av concerta!
  • Winterfell

Concerta har jag mått bra av, hade lite trötthet och aptitlöshet i början som gick över. 

Ritalin som är samma verksamma ämne mådde jag skit av, blev otroligt aggressiv och nästan psykotisk.

Alla reagerar olika och man kan, som mig, reagera helt olika på preparat med samma verksamma ämnen.
    Biverkningar kommer ganska omgående.  
    Håll koll, det är det bästa. Ingen kan säga hur just din dotter kommer reagera.

• malda1974

Min son hade huvudvärk och illamående första veckan, sen kom det tillbaks vid varje höjning. Maten har det oxå varit lite si och så med. Nu håller vi på och byter till strattera.

• mumsan8

Har en son som är 10 som har Concerta. Dålig aptit ff efter snart 2 års medicinering. Ev byte till Strattera i november. Annars inga biverkningar men att tjata om mat med någon som redan är tunn är inte kul.

Svar på tråden biverkningar av concerta!