Världens bästa moster!
Jag har en underbar kille som jag älskar och skulle göra mycket för, men det finns en annan kille i mitt liv, en som jag skulle offra mitt liv för. En som jag älskar så mycket att hjärtat brister när jag ser hans tårar. En som jag kan pussa och krama i timmar. En som har en doft som jag njuter av och får tårar i ögonen av. En som fick mig att gråta första gången jag såg honom. En som har ljust lockigt hår och de blåaste ögonen. En som är så knubbig att jag bara inte kan låta bli att pussa igen och igen. En som har ett skratt som får lyckokänslorna att svämma över i kroppen.
Han är min åtta månader gamla systerson. När min syster berättade att hon skulle få barn blev jag glad och jag var övertygad om att det skulle bli underbart med den nya familjemedlemen och jag var övertygad om att jag skulle älska den lilla krabaten. Fast jag hade aldrig kunnat föreställa mig de känslor som jag haft de senaste åtta månaderna. Jag älskar min systerson över allt annat. Varje gång han ler mot mig så känner jag den enorma kärleken gentemot honom. Ibland bli jag nästan orolig för mina känslor. Den lilla killen är inte mitt barn, men mitt syskonbarn och det gör att vi har ett speciellt band. Jag ska bli världens bästa moster. Nej, jag ska inte, för jag är världens bästa moster! Jag älskar dig min lilla kille, mosters älskling! Min prins, min ängel! Skulle något hända din mamma och pappa så vet du att jag finns! Alltid.