Anonym (Besviken) skrev 2013-03-31 21:54:58 följande:
Jag frågade faktiskt om de hade läkarordination, men det hade de inte. De ville ta ut min nyfödda och mata henne med ersättning så jag skulle få sova.
Jag bad dem ta sig i röven helt enkelt, sen kom de inte in i mitt rum igen...
Anonym (Besviken) skrev 2012-11-10 19:40:03 följande:
En fråga som inte har med utbildning att göra: Hur ser du och din arbetsplats på erbjudanden om ersättning? Tittar ni i mammans journal innan ni föreslår tillmatning? Följer ni WHO'koden och Socialstyrelsens riktlinjer? Det gjorde inte uskorna på mitt BB, istället försökte de gång på gång intala mig att jag inte hade mjölk så det räckte, att bebin behövde tillmatning. Ingen medicinsk indikation. Helammar ännu min sexmånaders. Det hade jag inte gjort om de obildade buskorna på mitt BB fått som de ville.
Nej, det kan aldrig vara rätt att försöka intala dig att barnet behöver ersättning efter att ha beslutat det på egen hand. Det är tydligen olika på sjukhusen för en del säger att det måste ordineras av läkare medan jag vet själv att på det sjukhuset jag låg på (BB) bestämde BM själv att mitt barn behövde ersättning efter att jag själv bad om det då min mjölk inte kommit igång, (för tidig förlossning). Hon tog ett blodprov och när hon såg att blodsockret var på tok för lågt, till gränsen till uttorkning

så hämtade hon genast ersättning som hon matade med kopp.
Jag skulle heller aldrig lämna ifrån mig mitt barn, hur trött jag än var. OK till pappan men inte till någon annan!