• Lilia

Torka aldrig tårar utan handskar

Är det någon mer som har sett Torka aldrig tårar utan handskar? (Det är en mini serie på SVT som bygger på Jonas Gardells böcker) Jag har sett del ett och ska se nästa del idag. Del ett var bland det hemskaste jag har sett. Det var så sorgligt och hemskt. Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Torka aldrig tårar utan handskar
  • Vendelsö

Mycket bra serie. Jag såg del ett och laddar inför del två. Antar att det inte blir muntrare precis.

• Lilia

Nej, den ska vara ännu värre. Det är nästan så att jag inte vågar se den...

• Winterfell

Vad är det som är hemskt tycker du? 

• Coccolina

Första avsnittet var hemskt... Men måste säga att boken är ännu mer gripande och hemsk...

Nu när del två kommer så lär det vara värre... förra avsnittet hette ju Kärleken... nu kommer Sjukdomen och nästa vecka Döden.... Så kan nog garantera att det bara blir värre...

Jonas Gardell är så underbar! Älskar allt han gör!   

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • ems87
    Coccolina skrev 2012-10-15 20:02:20 följande:

Första avsnittet var hemskt... Men måste säga att boken är ännu mer gripande och hemsk...

Nu när del två kommer så lär det vara värre... förra avsnittet hette ju Kärleken... nu kommer Sjukdomen och nästa vecka Döden.... Så kan nog garantera att det bara blir värre...

Jonas Gardell är så underbar! Älskar allt han gör!   

• Tonårsmamman1
    Winterfell skrev 2012-10-15 19:49:28 följande:
    Vad är det som är hemskt tycker du? 

Det jag tycker är hemskt är omgivningens reaktioner. En av killarna, han som är Jehovas vittnen, hans föräldrar tar anstånd från honom när de får reda på att han är homosexuell.
  • angeni

Den är så gripande!! Har nu sett del 1 och del 2 och kommer att se sista delen när den kommer. Så himla bra serie.

• Stormorsan

En helt fantastisk serie, borde visas i alla högstadieskolor i landet. HIV och Aids är fruktansvärda, framför allt då innan några bromsmediciner fanns.

• Jennie1987

Jag vill att det aldrig ska ta slut! Känns lite sorgligt att om en vecka är det över.
    Jag har inte läst böckerna (trots min systers tjat i flera år!), men det ska jag ta och göra.

Fruktansvärt gripande, lite otäckt, VÄLDIGT vackert och sorligt. Benjamin och Rasmus spelar ju så otroligt bra ihop så jag får rysningar! Man vill bara se meer! Och så hemskt att de inte kan vara tillsammans, att sjukdom och död ska komma emellan.
    Dock ska vi inte glömma att detta var väldigt många mäns verklighet för 30 år sen. Det är väl det som gör det så otroligt svårt att förstå, ta in, greppa och relatera till... Att det har hänt! 

Jag tror det är det bästa jag sett på svensk tv på många år!        

Svar på tråden Torka aldrig tårar utan handskar