Gjort slut med min fina sambo..
Hej. Vet inte om jag placerat denna tråd i rätt kategori men..
Funderar en hel del och undrar om det finns några som varit i samma sits som jag kan få utbyta lite tankar med eller som bara vill prata lite..
I helgen gjorde jag slut med min sambo efter 4 år tillsammans. Kände att det var rätt val trots att jag velat fram och tillbaka om hur jag ska göra i månader nu. Har mått skit ett längre tag, kanske längre än vad jag vill erkänna pga ett påfrestande jobb bland annat.
För 2 månader sedan fick jag ångest och panikattacker som varade i ca en vecka. Innan dess hade jag funderat en lång tid om jag har rätt känslor för sambon, det var alltså dessa funderingar som utlöste min panikångest.
Panikångesten är det värsta jag någonsin upplevt, jag grät, skakade, fick värk i hela kroppen och i magen, illamående, slutade nästan att äta, ville sova mig igenom allt det jobbiga..
Vi bestämde då att ta en "paus" jag och sambon, men han var bara borta några dagar för att sen ville jag ha hem honom igen. Kändes inte bättre efter det egentligen även om jag ville intala mig det..
Mitt problem är alltså att jag inte velat inse hur det står till med mina känslor för honom.
Men nu i helgen kände jag att min ångest kommit tillbaka (inte lika jobbig som för 2 månader sen men ändå mycket påfrestande) och jag kände att nu går det inte längre. Jag grät när ingen såg på jobbet, kände ett slags illamående, allt var jättejobbigt.. Jag kom hem till sambon och förklarade att jag måste göra slut. Han tog det väldigt, väldigt hårt. Har aldrig sett honom så. Han är fortfarande jättekär i mig efter 4 år..
Efter detta borde jag ju vara lättad. Och det är jag men ändå känns allt så konstigt. Har fortfarande ångest som kommer smygandes, men jag vet inte varför. Tror det är för att jag sårar honom så mycket och att jag känner att jag är lite FÖR lättad ibland. Har nästan kännt mig glad vid vissa stunder efter jag gjorde slut och det känns så fel när jag vet att sambon lider så! Jag tillåter mig nästan inte må bra. Ibland kommer ångesten och jag vaknade flera gånger inatt och allt kändes så konstigt. Nu mår jag ganska bra men har så dåligt samvete när jag vet att sambon mår skit.
Kan det vara så att jag sörjt så länge redan att jag nu slutligen accepterat läget?
Jag vet att man inte kan styra vad man känner, jag vet att jag inte är kär och inte kan säga "jag älskar dig" till honom..han är verkligen världens finaste och jag fattar inte varför jag inte kan känna nåt längre..
I början av vårt förhållande tittade jag aldrig åt en annan kille ens men det senast halvåret har jag lyckats bli lite småkär/attraherad i en annan. Blir det lätt så när känslorna inte är som dom ska?
Har även tänkt att det vore skönt att bo själv, va singel osv, lite "Gräset är grönare på andra sidan"-tänk..
Ändå har min sambo varit han jag trott jag skulle få ha en framtid med, att vi skulle gifta oss, få barn och hus tillsammans.
Vårt sexliv har varit underbart, han är otroligt snäll, han har gjort allt och ställt upp för mig i vått och torrt. ÄNDÅ känns det inte rätt och jag har funderat hur det kunde vart med nån annan..
Ska även tillägga att jag haft god sexlust hela tiden, haft bra sex och velat pussa och vara nära honom när jag inte haft min ångest..men nu vid vårt avsked hade jag hemsk ångest och kunde inte krama honom utan att känna att det var fel..
Jag känner mig sjukt otacksam nånstans och tror aldrig jag kommer hitta någon som han igen. Jag kanske inte är värd en sån fin grabb egentligen, för jag har vart allt annat än lätt att leva med. Har bråkat om dumma obetydliga saker, kastat ur mig elaka ord, betett mig förjävligt stundtals...ändå är det HAN som fortsätter älska mig och jag känner inte samma sak :( känner mig jävligt patetisk..
Här sitter jag och är inte så ledsen som jag trodde jag skulle vara medans det kanske tar ÅR för honom att komma över det här. Jag vill nånstans egentligen inte glömma honom, men borde låta honom vara efter allt detta. Kanske hittar vi tillbaka till varann en dag, men just nu känns det som att mina känslor inte längre finns.
Vet inte vad jag vill säga med det här, men fan vad meningslöst allt känns. Vill spy på mig själv..