• Anonym (Finni)

Jag är finsk! Fråga vad du vill!

Jag är finsk och lite bättre! ;)

• Svar på tråden Jag är finsk! Fråga vad du vill!
  • M i l l a n

Antar att du bor i Sverige. Vad saknar du här i Sverige som finns i Finland?

• Din mamma

Millan: man saknar rieska, illodin, posinova och pappas familjehem med alla renar.

• Anonym (Finni)
    M i l l a n skrev 2012-10-16 02:04:21 följande:
    Antar att du bor i Sverige. Vad saknar du här i Sverige som finns i Finland?

ÅÅh de finns massor jag saknar! T.ex. korven i finland... *dreglar* mat överlag faktiskt!
    Saknar såklart mina släktingar som bor där, äkta finska bastukänslan som bara finns i finland.. m.m. 
  • Anonym (Finni)
    orolig2325 skrev 2012-10-16 02:12:08 följande:
    Paljon lunta mutta ei taskulamppu. Oskyldig

1/4-finsk Solig

Haha... Ja har man ju hört nga ggr..
  • M i l l a n

Okej, mat och bastu kan jag förstå att du saknar. Min mamma är finsk, fast jag är född i Sverige. Men även jag saknar den finska maten och "riktig" bastu. :)
    En annan fråga: Tycker du att det finns några fördomar här i Sverige, angående finnar?

• Anonym (Finni)
    M i l l a n skrev 2012-10-16 09:29:25 följande:
    Okej, mat och bastu kan jag förstå att du saknar. Min mamma är finsk, fast jag är född i Sverige. Men även jag saknar den finska maten och "riktig" bastu. :)
    En annan fråga: Tycker du att det finns några fördomar här i Sverige, angående finnar?

Oja.. den vanligaste fördomen är väl att alla finnar är alkisar, bär knivar på sig och startar bråk...

Att när man pratar på finska så låter de som att vi bråkar (trots att vi inte gör det)..

• Anonym (Finni)
    SkåneP skrev 2012-10-16 09:20:38 följande:
    Vilken är din favoritkniv?

Fiskars är faktiskt rätt trevliga att använda i köket vid matlagning!
  • tilj75

Om du saknar nån speciell mat så be din matbutik ta in den maten. Vi har en butik i närheten som säljer massor av finska varor. Åker dit ibland och bunkrar kareliska piroger, korv och leverlåda. (Maken och bonusarna är finska.)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
Svar på tråden Jag är finsk! Fråga vad du vill!