trött jämt
Har vart ihop med min nuvarande sambo i 7 månader och jag har sedan ett tidigare förhållande två barn på 4 och 3 år som jag har ensam vårdnad om, interimistiskt beslut, då fadern ej sköter varken barnen eller sig själv. Sambon säger att när han älskar någon mycket så blir han mer och mer krävande på bekräftelse av min kärlek till honom och det betyder att han ofta kan väcka mig om nätterna för en puss eller kram även 6 ibland. Jag är lättväckt och svårt att somna om jag ska ha honom omslingrandes då jag inte ligger still när jag ska sova. Jag vill sova om nätterna är inte roligt att gå runt och vara trött och irriterad jämt av sömnbrist, och så klagar han på att jag alltid är tjurig. Det har ut sagt till han att det beror på sömnbrist, jag har större sömnbehov än han och för att orka ta hand om barnen om dagarna och mig själv behöver jag sova. Är dock arbetslös och kan sova om dagarna när barnen år på dagis, men det vill jag helst inte göra, sova bort egentiden. Ska ju söka jobb oxå de som finns. Jag vet inte hur andra barnfamiljer har det med egentiden ni vuxna emellan, när finns det tid för att umgås med varandra? Efter barnen somnat på kvällen säger jag, är barnen vakna så kräver de sitt även om de gör saker själva. Barnen går först. Blir tokig snart, vad ska jag göra?