• Pyssilullan

Vad köpa för mobil / abbonemnag till 8 årig dotter?

Min dotter har tjatat länge nu "ALLA har mobil mamma"
    Nu har jag tänkt köpa en till hennes 8 års dag, och visst .. Jag erkänner att jag också tycker det är dags! Hon är ute o cyklar mkt och leker hos kompisar så det behövs.

MEN! Tips på vad jag ska köpa för telefon? Abbonemang? Jag är så otroligt oinsatt...
    Vad kommer det kosta mig?

• Svar på tråden Vad köpa för mobil / abbonemnag till 8 årig dotter?
  • Helle333
    Pyssilullan skrev 2012-10-16 10:24:36 följande:
    Min dotter har tjatat länge nu "ALLA har mobil mamma"
    Nu har jag tänkt köpa en till hennes 8 års dag, och visst .. Jag erkänner att jag också tycker det är dags! Hon är ute o cyklar mkt och leker hos kompisar så det behövs.

MEN! Tips på vad jag ska köpa för telefon? Abbonemang? Jag är så otroligt oinsatt...
    Vad kommer det kosta mig?

Jag hade köpt en billigare telefon med kontantkort som innehåller gratis sms och fri surf (ja fri och fri, det brukar följa med ett visst antal gb, sedan får man betala om man surfar mer än det)
    men det beror väl lite på vad du har för ekonomi osv. Jag har inte världens bästa ekonomi så jag hade köpt det jag skrev ovan. 
  • Villvaliten

Köp en beganad enkel modell. Hon kommer att tappa den etc. STÅ UPP OCH SKIT I VAD ALLA ANDRA HANR! Sen skaffar du ett kontantkort med typ 100 kr eller en familjedeal när ni ringer gratis mellan förälder och barn. Hon ska inte ringa runt en massa - hon är 8 år.

• 1464

Håller med ovanstående. Köp ingen dyr utan någon som håller eftersom hon förmodligen kommer tappa den. Kontantkort till den så hon kan ringa/messa

• Celes

Vår dotter hade först en av mina gamla mobiler, sen fick hon en snorbillig som vi hittade på  rea. Kontantkort med 100 kr. Det räcker för henne eftersom mobilen mest är till för att vi ska kunna nå henne när hon är ute.

• Majsan70

Min 9 åring har en Samsung experia mini. ( tror jag den heter). Vi har Telenor familj och där har hon ett barn abb. med 79 kronor per  månad att ringa för. Inom familjen ringer o messar vi gratis. Innan hon fick den här telefonen har hon haft två andra, den ena en billig touchmobil o den andra en helt vanlig men kvaliteten på dem var bedrövlig.

• cosinus

Den dagen min 8-åring får en egen telefon kommer hon få ta en av våra avlagda utan möjlighet till surf för det behöver hon absolut inte än. Då fixar vi ett kontantkort åt henne.

Nu är det långt bort att hon ska ha telefon ö h t men den dagen hon har ett behov så är det för att ringa och möjligen skicka sms. Behov av internet har hon inte på många, många år än. Att hon vill ha är däremot en annan femma. Vill vill de alltid :D

• Jojjanna

Det beror väl på vad hon ska ha mobilen till och hur länge ni räknar med att hon ska ha den. Ska hon kunna spela de senaste spelen så krävs det ju en nyare telefon. Ska hon ha den som en mp3-spelare? Ska den ha kamera? Då krävs ett större minne för att lagra musik och bilder etc.

Sambons barn har Sony Xperia mini och den funkar bra till dom. 7-årige sonen har en gammal avlagd men inget av det han vill göra funkar på den så snart köper vi en bättre.

• Pyssilullan

Tack för tips!

Hört att Halebop ska vara bra också!

Är det bästa att gå till en Telia butik och fråga om råd? Så man inte åker på massa onödiga kostnader.

Svar på tråden Vad köpa för mobil / abbonemnag till 8 årig dotter?