Någon med sömnstrulande bebis som fått hjälp som fungerar?
Min flicka skriker tills hon somnar av utmattning i min famn på kvällen (skapade en tråd om detta för några månader sedan och fick många bra tips, tyvärr är situationen densamma fortfarande, hon är nu knappt åtta månader). Hon sover väldigt dåligt på natten också.
Jag tyckte inte att jag blev tagen på allvar när jag tog upp detta på BVC. Jag hann knappt säga att dottern sover dåligt förrän sköterskan svarade att det är "helt normalt". Det var som att hon redan hade bestämt sig, och gav ett standardsvar. (Jag har varit på en barnläkarmottagning och låtit testa dottern för allergi. Jag vet att mjölkallergitestet kan ge falskt negativt svar, men läkaren menade att det fanns inget som tydde på att hon skulle vara allergisk mot komjölksprotein.)
Jag vet att många bebisar sover oroligt, men jag tycker faktiskt inte att det är "normalt" att en bebis skriker sig till sömn i sin mammas famn. Vanligt förekommande möjligen (?), men inte normalt. Och jag kan inte komma ifrån känslan att sömnproblem hos spädbarn inte tas på allvar eftersom den allmänna uppfattningen är att detta är "helt normalt"...
Så nu undrar jag, som rubriken lyder, finns det någon som fått hjälp som faktiskt har gjort att bebisen sover/somnar bättre? Vilken typ av hjälp fick ni, och vart vände ni er för att få hjälp?