Låter ni era barn under 1 år sova ute i vagnen på vintern?
Ja, som frågan lyder. Låter ni era bebisar sova ute i vagnen på vintern? Skriv gärna också lite hur ni ställer er till det, om ni kanske har några tips, hur länge ni låter den sova osv.
Ja, som frågan lyder. Låter ni era bebisar sova ute i vagnen på vintern? Skriv gärna också lite hur ni ställer er till det, om ni kanske har några tips, hur länge ni låter den sova osv.
Självklart... ända upp till minus 25 eftersom det är varmare nere i vagnen..... vi bor i norrland och alla barn sover ute här i vår stad.... alla sovningar på dagtid... Varför skulle de inte sova ute på vintern?
Får inte barn förrens i Januari men min styvmamma lät min syster sova vidare på balkongen när hon somnat på en promenad på vintern och hon förfrös kinderna så de blev helt röda... Nu vet jag inte om man kan undvika det på något sätt. Men det känns ju inte så himla kul.
Självklart.
Min gräns går runt -15.
Ja absolut! Min son har alltid sovit all sin dagssömn ute i vagnen. Han får sova så länge han behöver och är alltid varm och go när han vaknar.
Just det. Har haft en köldgräns på ca -15 grader.
Nej, våra barn har aldrig sovit ute i vagn.
Liksom jag gjorde när jag var liten så har de vaknat så fort vagnen stannat... Sovit som små stockar så länge vagnen rörde på sig, men så fort den stannat har de blå slagits upp på vid gavel.
Bor i Skåne...har aldrig varit särskilt många minusgrader här, inte sen mitt barn föddes iallfall. Så hon har fått sova ute.
Ja, de har sovit ute i alla väder. Även 2-3 timmar i -30. De har det så varmt och skönt nere i vagnen!
Däremot inte när de varit nyfödda, han som föddes i januari sov inne till i mars, när det bara var ca -10 eller så. Om det var en längre stund - promenader osv är ju inga problem.
Ja om jag är ute och promenerar men jag ställer inte ut vagnen bara sådär
Nej. Aldrig i livet. Bebisar har svårt att anpassa kroppstemperaturen och risken är stor att barnet blir för varm (eller kall )utan att man märker det. Något som kan öka risken för psd. Just därför avråder Socialstyrelsen ifrån att man lämnar spädbarn ensamma i ute vintertid. Det bästa för spädbarn är att sova i det rum där man är.