• Ninni87

BF mars 2013 - Skåningar?

Väntar mitt och sambons första barn, BF 24 mars.

Någon mer som ska ha barn runt mars och vill disskutera lite?
    Ni får gärna bo i Skåne. Själv bor jag i södra Skåne (mellan Malmö och Ystad).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 07:59
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april
    jennifa 28 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 20:01
    BF LISTA

Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    Ninni87 23 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april

• Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?
  • älskarlivet81
    Tekla Maräng skrev 2013-01-13 19:25:03 följande:
    Håller med dig - inte så kul att gå hemma alltid, eftersom ingen annan gör det. Hade man varit frisk kunde man ju hitta på hur mkt som helst så klart, men nu är det som det är. 

V 34 idag (enligt vissa uträkningar, men enligt UL i morgon). Det går framåt, men saaaaakta. Blir inte ledsen om bebis kommer v 37 - om allt är bra så klart.  
    Ja och jag är trött på alla oförstående människor.. Får ofta höra "var glad att du kan få barn".. Jo det är jag men jag måste gnälla av mig ändå, är det så svårt att förstå liksom..
  • kuukke

Jag är sjukskriven för dåliga lever och blodvärden, och förstorad mjälte. Får ej utsättas för "våld" på något sätt för då kan mjälten brista. Och det kan va så lite som bara en stöt av en armbåge i affären.

• Tekla Maräng

kuukke: Oj! Det låter inte bra. Var försiktig!

Själv ska jag till läkaren i morgon bitti och förhoppningsvis också bli sjukskriven på heltid. Har varit sjukskriven 3/4 i ca en månad. Hade hoppats vara färdig med all rättning, omdömen och F-varningar till i morgon då jag ska till jobbet för en sista examination med en elev och säga hejdå till kollegorna. Har dock inte orkat jobba de senaste dagarna hemma då det varit både dödsfall, begravning och sömnproblem.  

• kuukke

Va förresten på tillväxt ul på kk idag. Dom uppskattade vikten till 1500 gram och precis enligt genomsnitt för gravveckan. Medans Emmas ultraljudsklinik uppskattade vikten till 1700 gram och då 18% över genomsnittet. Antingen har bebis bantat ner sig 200 gram sen i fredags eller har de mätt helt olika haha. Vet inte vem man ska lita på, tycker ändå det är stor skillnad med 200 gram. Fick även veta att bebis har vätska i tarmarna, nån som vet vad de beror på/betyder? Bm svarade inte riktigt och sa att de kanske ska tittas på igen.

• Tekla Maräng
    kuukke skrev 2013-01-15 20:48:06 följande:
    Va förresten på tillväxt ul på kk idag. Dom uppskattade vikten till 1500 gram och precis enligt genomsnitt för gravveckan. Medans Emmas ultraljudsklinik uppskattade vikten till 1700 gram och då 18% över genomsnittet. Antingen har bebis bantat ner sig 200 gram sen i fredags eller har de mätt helt olika haha. Vet inte vem man ska lita på, tycker ändå det är stor skillnad med 200 gram. Fick även veta att bebis har vätska i tarmarna, nån som vet vad de beror på/betyder? Bm svarade inte riktigt och sa att de kanske ska tittas på igen.
    Det brukar skilja på ett par 100 gram vad jag har hört (alltså vad de uppskattar och vad den verkliga vikten blir). Dock har jag också hört om fall där de gissat HELT fel. Min brorsdotter t ex - där gissade de fel på ett helt kilo!!!  

Ska på TUL på måndag. Ska bli spännande att se vad de gissar på vår lilltös.  
  • kuukke

Ja, men idag mätte hon lårbenet till 6 cm och i fredags mätte dom de till 8cm. Ah, väntar du också en tös? Va kul! Spännande med TUL , tror du att ni får en uttalande om födelsevikt då också?

• Tekla Maräng
    kuukke skrev 2013-01-15 21:06:02 följande:
    Ja, men idag mätte hon lårbenet till 6 cm och i fredags mätte dom de till 8cm. Ah, väntar du också en tös? Va kul! Spännande med TUL , tror du att ni får en uttalande om födelsevikt då också?
    Jag trodde det var hela grejen med TUL - att man skulle få veta ung. födelsevikt. Eller? Har jag missuppfattat allt?
  • älskarlivet81

Nej, du har rätt Jag tycker det ska bli spännande, vi gör vårt tul/rul 2 på tisdag!

Tekla Maräng skrev 2013-01-15 21:50:34 följande:
    Jag trodde det var hela grejen med TUL - att man skulle få veta ung. födelsevikt. Eller? Har jag missuppfattat allt?

• kuukke

Haha jaha, jag som e trög! tänkte inte så långt eftersom jag varit på två TUL där dom bara kollat vikten vid tillfället och kollat så bebis växer som hon ska.

Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?