• Ullet

tips på billiga blöjor önskas!/blöjfrågor

En sådan djungel blöjvärlden är! Och dyrt är det också!
    Har ni några tips på var man kan köpa billigare blöjor än typ pampers och libero?
    Har någon, någon aning om, om cellstoff fortfarande finns, och isådanna fall var kan man köpa det?
    Och tygblöjor? Var köper man det, billigast? Hur många ska man ha? Hur många olika storlekar behöver man?

*kram*
    Ullet

• Svar på tråden tips på billiga blöjor önskas!/blöjfrågor
  • Monalisan

pampers o libero är absolut bästa blöjerna tycker jag. Framförallt när dom är spädbarn o ammas o bajset är så rinnit. men oxå nu när min lille börjar krypa o gå vill man ha en bra blöja som inte hindrar han

• Anna81

Hej! Willys blöjorna är bra, det är libroblöjor så som dom var innan.
    Jag har för mig att det är 70st för 89kr.
    Vi använder pampers men det händer att vi köper willys egna.

• adromina

KOlla bara att blöjorna inte e hårda..
    Min sambo köpte konsumblöjor.. de är förpassade längst in i garderoben..

• LottaRos

Vi har provat willys, lidls, blåvitts - inga kommer i närheten av att vara så bra som libero o pampers! Jag tycker det är värt de extra pengarna trots att jag ju köper dubbel ranson blöjor varje gång!

• Åsa

Jag började med Liberos för att de hade dem fritt på vårt BB och jag tyckte de var bra. Har testat Blåvitts men då blev lillan röd på nolltid.
    Har läst att ICAs ska vara OK.
    Tänk på att det kan vara stora prisskillnader mellan affärerna även på samma märken. Här i Göteborg säljer t ex ICA Supermarket Libero storpack för 159 kronor, Billhälls för 119 och EuroSpar för 109 kronor.

• bozzini

Änglamarks blöjor rekommenderas inte heller. Libero och Pampers är klart de bästa märkena.

Tygblöjor har jag ingen erfarenhet av.

• Emma m Theodor

Vi kör bara med Libero. Har testat Pampers också- men då får man byta oftare på vår son- annars läcker de rätt snabbt.
    Vi har faktiskt testat billigare alternativ också- t ex Konsums egna blöjor- men det vart läckage varje gång- och då är det inte värt det.

• Nallemajatjejen

Får man fråga hur mycket blöjkontot ligger på i månaden? Alltså hur mycket kostar blöjor för en månad? (tänker då främst på libero och pampers)

• Monalisan

kanske 400 kr tror jag ung

• Monalisan

kanske 400 kr tror jag ung

• Emsingen

Vi använder Pampers.
    Har haft ett paket ICA-blöjor. Jag tyckte jag fick byta dem oftare så jag undrar om det verkligen blev billigare när allt kom omkring.

• PrincessOfIce

Vi använder Willys blöjor här hemma och är nöjda med dem.. Använder de till båda mina barn och de funkar..
    De hänger visserligen rätt långt ner på sonen efter ett tag men de håller tätt i allafall..
    När vi är hos min mamma så brukar det bli Pampers och de funkar rätt bra de också..
    Libero har aldrig funkat på min son då de alltid är för trånga i midjan och i benen på honom...

• Toyya

Hej!
    Vi använder vikblöjor av tyg o blöjbyxor när vi är hemma. Åker vi iväg har vi vanliga (Libero). Har ingen lust att dra omkring på använda blöjor när man bytt borta, det är anledningen. Jag tycker tygisarna är bäst! Inget röd i stjärten, vilket han blir när han haft vanliga en längre period. Med bra byxa är det mindre läckage oxå. Mycket billigare, speciellt som vi köpte blöjor o byxor begagnat för hela perioden (olika storlekar) för 600 kr. Det blir ju mer tvätt såklart, så det är nog bäst med egen tvättmaskin. Eller åtminstone BRA med tvättider...
    Se olika försäljningsställens hemsidor:
    www.minimundus.se
    www.imsevimse.se
    www.ullrike.com
    www.tygblojor.nu
    www.onetex.se

På www.blocket se hittar du en mängd begagnade till salu, för en bråkdel av nypriset!

Av vanliga märken har jag bara provat Pampers förutom Libero, tycker de är likvärdiga. Får se vad jag köper när rabatt- och gratiskupongerna tar slut.

• soraya

Har hört att Willys är ok. Vi har mest använt Libero, köpta billigt med kuponger, men använder dem inte så ofta.

Vi har nämligen just börjat köra med tygblöjor på allvar (dottern är två månader nu, och har växt i blöjbyxorna stl S) - dygnet runt hemma, och även när vi är ute på kortare utflykter, till stan och så.

Jag är SÅ glad att det fungerar så bra! Och dotterns rumpa mår toppen, mycket bättre än med engångs.

Valde tygisar mest för miljön skull - men att det blir billigare är ju förstås en himla bra bonus. Vi köpte vikblöjor och formsydda från Minimundus (se länken ovan i Toyyas inlägg) - sambon föredrar de formsydda, jag tycker vikblöjorna är smidigare. Tvättar två gånger i veckan, har inte tvättmaskin själva.

Visst är det lite miljöhippie över mig, men det är många som använder tygblöjor och som - liksom jag - blir förvånade över att det INTE är en stor uppoffring, utan riktigt enkelt.

• soraya

Jag betalade föresten knappt 1500 kr för hela paketet, allting nytt.
    18 vikblöjor, 8 formsydda och så 4 par blöjbyxor.
    Får väl köpa fler blöjbyxor sedan i större storlekar.
    De formsydda Imse-blöjorna kan de ha hela blöjperioden, vikblöjorna behöver man ev. köpa större när barnet växer.

• Venus

Använder Willys, 89 kr för 70 stycken...
    Sällan de läcker, har väl hänt 2 gånger på 4 månader... Man får vara lite snabb på morgonen bara när blöjan är fullkissad, för bajsar han i den så läcker det överallt *skrattar* Men det är ju mitt eget fel så det räknar jag inte som läckage i den bemärkelsen... Och det händer alla blöjor vi har testat...
    Liberos däremot läcker varje gång grabben bajsar för de är för stora i benen för honom...
    Pampers funkar, men varför köpa dem för 120 kr/paketet när man kan köpa blöjor som för oss funkar lika bra, men billigare???

Dottern däremot har alltid fått ha Liberos blöjor, de enda hennes rumpa klarat av... Hon kunde ha Unique oxå, men de passade inte när hon blev större och inte på nätterna...

Så vårat blöjkonto ligger på ca 300 i månaden för 2 barn, 2-3 paket Willys, och 1 paket Libero varannan månad till dottern på nätterna...

Tygblöjor har jag aldrig testat...

• AnnaZ

Jag vill också rekommendera Willys blöjor. De passar vår son utmärkt.
    Och om du går med i Liberos eller Pampers "kund-klubbar" får du hem rabattkuponger på blöjor med jämna mellanrum.
    /Anna

Svar på tråden tips på billiga blöjor önskas!/blöjfrågor