VirrAnna skrev 2012-11-18 23:30:41 följande:
Vilka bra tips. Dock är det ett en massa konstiga livsmedlsregler med just risgrynsgröt. Man måste koka den på ett visst vis och kyla den på ett visst sätt för att använda den så därför kokar vi ingen egen risgrynsgröt. Jag vet att de ibland använder sån köpt gröt istället för att göra risgrynspudding. Personligen tycker jag det är alldeles för mycket socker i dem men de andra föräldrarna tycks inte tycka det där med socker är något "problem"
Gör mannagrynsgröt istället för risgrynsgröt och gör en pudding direkt efteråt så behöver man inte kyla den utan gör puddingen så fort gröten har svalnat lite. Det är klart att det går att göra på samma sätt men risgrynsgröt också men risgrynsgröt tar ju så mycket längre tid att göra så man tjänar mer tid på att göra på mannagryn. Man kan också blanda ris och mannagrynsgröt till pudding. Då kan man ju välja att göra det på köpegröt och om man blandar ut det så blir det inte så sött längre. Nymalen kardemumma är gott att ha i
Min erfarenhet av köpegröt är att FELIX gröt är inte lika söt som tex ICAs, Vet inte om det stämmer med innehållsdeklarationen men iaf i smakupplevelse.
Krabbelurur är gott också

Rörde ut lite överbliven Crème Fraiche med lite vaniljsocker till krabbelurorna
Pizzabullar och matmuffins. Servera gärna med naturell Crème Fraiche.