• Anonym (Svartsjuk)

Min lesbiska flickvän vill läsa "50 shades of Grey"

Hej,
    Jag har varit tillsammans med min flickvän i 2½ år och vi bor ihop sedan ett år. Förhållandet går bra och allt är som det ska, oftast. Jag är ganska svartsjuk av mig till och från, men försöker jobba på detta dagligen.
    Ingen av oss har haft sex med en kille och jag tänder inte alls på killar.

Dock kan jag inte släppa faktumet att hon, som väldigt bokintresserad, sa att hon bland annat ska läsa "50 Shades of Grey" (50 nyanser av honom) när hon åker till Mexiko i två veckor med sin familj i Januari.

Jag visste att boken handlade om enbart sex mellan en snygg man och en tjej. Jag blev lite ifrågasättande och undrade varför hon ville läsa en sån bok, när hon är lesbisk. Hon sa "För att jag vill veta vad alla pratar om." Ja, det har snackats mycket om denna bok överallt och jag förstår att hon är nyfiken, men en del av mig känner sig orolig och otillräcklig.

Jag kunde inte släppa det och laddade ner ljudboken och började lyssna, för att se om det är så "illa" som jag trodde. Och jag blev helt chockad över alla dessa detaljer kring karaktärernas sex och blev jättesvartsjuk. Jag tänkte "Hon kommer lämna mig/vara otrogen mot mig om hon läser den här boken."  För jag vet ju inte "hur lesbisk" hon är. Och så kommer hon inte ens vara hemma, utan på en plats med massa snygga latinos.

Jag vet att hon älskar mig och är med mig. Men jag blir bara orolig. Tänk om boken kommer väcka någon sorts lust och nyfikenhet på män för henne, när hon är där?

Jag vet att jag låter jättepatetisk och jag kan erkänna att jag känner mig patetisk, men jag vill bara få ut detta. För säger jag något till henne blir hon jättearg. (Jag har gjort det.)

Bör jag vara orolig? :(

• Svar på tråden Min lesbiska flickvän vill läsa "50 shades of Grey"
  • Petite Chérie
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2012-10-17 00:34:07 följande:
    Hej,
    Jag har varit tillsammans med min flickvän i 2½ år och vi bor ihop sedan ett år. Förhållandet går bra och allt är som det ska, oftast. Jag är ganska svartsjuk av mig till och från, men försöker jobba på detta dagligen.
    Ingen av oss har haft sex med en kille och jag tänder inte alls på killar.

Dock kan jag inte släppa faktumet att hon, som väldigt bokintresserad, sa att hon bland annat ska läsa "50 Shades of Grey" (50 nyanser av honom) när hon åker till Mexiko i två veckor med sin familj i Januari.

Jag visste att boken handlade om enbart sex mellan en snygg man och en tjej. Jag blev lite ifrågasättande och undrade varför hon ville läsa en sån bok, när hon är lesbisk. Hon sa "För att jag vill veta vad alla pratar om." Ja, det har snackats mycket om denna bok överallt och jag förstår att hon är nyfiken, men en del av mig känner sig orolig och otillräcklig.

Jag kunde inte släppa det och laddade ner ljudboken och började lyssna, för att se om det är så "illa" som jag trodde. Och jag blev helt chockad över alla dessa detaljer kring karaktärernas sex och blev jättesvartsjuk. Jag tänkte "Hon kommer lämna mig/vara otrogen mot mig om hon läser den här boken."  För jag vet ju inte "hur lesbisk" hon är. Och så kommer hon inte ens vara hemma, utan på en plats med massa snygga latinos.

Jag vet att hon älskar mig och är med mig. Men jag blir bara orolig. Tänk om boken kommer väcka någon sorts lust och nyfikenhet på män för henne, när hon är där?

Jag vet att jag låter jättepatetisk och jag kan erkänna att jag känner mig patetisk, men jag vill bara få ut detta. För säger jag något till henne blir hon jättearg. (Jag har gjort det.)

Bör jag vara orolig? :(
    Alltså.. Om hon älskar dig, så bör ju det innebära att hon är trogen, även om hon läser någon skitbok. Jag vill inte att min pojkvän läser den där tantsnusk boken, just för att den, vad jag hört ivf, är som porr. Vi kollar alltså inte på porr, för vi känner inget behov av det och det skulle göra mig ledsen om han gjorde det. Jag är 21 år och alltid villig än så länge, så han har ju mig liksom. Han har aldrig sagt att han vill läsa boken, men när vi såg den ute sa jag iallafall nej, du ska inte läsa den där. Jag är otroligt svartsjuk, och måste jobba på det hela tiden, som du. Blir så ledsen när han är på jobbet och dom där jävla tankarna kommer; han kommer lämna mig, han kommer hitta någon bättre.. och då vill jag bara dö. Även fast jag vet innerst inne att även om han skulle läsa boken, eller kolla på porr så skulle han inte lämna mig. Men vissa av oss är väl på det sättet, och jag har turen att vara ihop med en man som älskar mig och förstår mig, och därför accepterar när jag ber honom att inte göra vissa saker.
    Jag tror inte du behöver oroa dig, jag tror inte att en bok kommer få henne att helt plötsligt vilja vara med män. Men jag förstår hur du känner. Och jag vet hur panikslagen man blir när dom där fåniga, dumma tankarna smyger sig på. Jag skulle försöka prata med henne igen, förklara exakt hur det känns, men inte på ett anklagande sätt som att du vet att hon kommer ha sex med någon annan om hon läser boken. Men jag tror verkligen inte att hon kommer vara otrogen pga en bok. Och är hon det, ja, då är hon ju ingenting att ha och du kommer hitta bättre. För någon som är otrogen mot dig, vad personen än har för ursäkt, älskar dig inte och är inte värd ett sk*t. {#emotions_dlg.flower}
  • Tom Araya

Hon kanske är bi. Om det oroar dig att hon kanske är bi eller att hon vill läsa denna bok och veta mer om sexualitet mellan män och kvinnor är det ett problem hos dig och det kan vara något att oroa sig för men lasta inte henne för det.

• Batte

Inte könet hon gillar. Utan dej. Släpp det. 

• Anonym (Hahaha)

Om du är så svartsjuk att du tror att hon kan vara otrogen pga en bok, så tycker jag:

A. DU behöver hjälp. Professionell sådan, mot din svartsjuka.
    B. Jävligt synd om din flickvän.
    C. Du är för omogen för ett förhållande.

• KaIi

Ts, din svartsjuka är inte logisk, eller har något med verkligheten att göra. Jag är bisexuell men gillar bögsex, hänger du med? Det gör mig varken till karl eller vidare intresserad av att dra på mig en strap och spänna på karlar. Det är bara en bok, ta det lugnt.

Älskade döttrar Ophelia 20081025 Livia 20100516. Bf 20130105.
  • Anonym (Sansad)

Det finns inget mer avtändande än svartsjuka. Gå i terapi och lär dig hantera helt normala vardagliga situationer. Att läsa en bok är inte synonymt med att vara otrogen.

• 110

Hon kommer bli sååå sugen på en rejäl kuk efter att ha läst boken.

• DarkLink

Så om jag som hetro läser en bok om lesbiskt sex så blir jag homo? Helt ologiskt. Och även om det var så? So what? Ett förhållande är ingenting värt om man inte har friheten att se andra och aktivt välja om sin nuvarande partner framför andra, igen och igen och igen...
    Du behöver hjälp, det här fixar du inte själv!

Svar på tråden Min lesbiska flickvän vill läsa "50 shades of Grey"