Min dotter har hemska utslag över hela kroppen vet du vad det kan vara??
Jag var på bvc med min dotter, förra veckan och hon hade då lite utslag som våran bvc sköterska tyckte såg lite ut som en allergisk reaktion men eftersom det höll på att försvinna då jag smort in det med kortison salva (mildison) 2 gånger om dagen samt mjukgörande (logobase) en gång om dagen så var det inget mer med det. Min dotter är allergisk mot mjölk och ägg och har lite utslag ibland men det brukar gå över rätt fort.
Men nu har det bara blivit värre och värre under veckan som gått och nu täcker det nästan hela kroppen. Jag ringde till bvc igår och där tyckte dom att jag skulle ringa direkt till barnkliniken där jag varit förut med min dotter så att vi fick träffa en läkare istället och jag fick telefontid till läkaren som vi varit hos förut och hon ska ringa idag.
Men jag undrar hur jag ska förklara utslaget i telefonen och ifall någon här vet vad det kan vara/känner igen det?
Jag har varken bytt tvätt eller sköljmedel eller skurmedel och hon har inte ätit något nytt annorlunda förutom lite päron i fredags och jag kommer inte på vad det annars skulle kunna vara som hade kunnat orsaka detta. Kan hon reagera så starkt på päronet som hon åt av i fredags??
Lägger till ett par bilder.