Min vän kämpar för att bli gravid och så blev jag det oplanerat....
Hej alla!
En av mina bästa väninnor och hennes sambo gör allt för att få barn.De går på behandling osv då hon har PCO.
Hon får sprutor osv men inget hjälper.....jag lider verkligen med henne då dom så gärna vill ha barn!
Jag och min man har 3 barn,ganska stor,hög & mellanstadiebarn......jag var och tog ur min kopparspiral då den satt fast i livmoderväggen och det var irriterat osv så behövde livmodern "vila" innan den nya sattes in.
Och under den här tiden jag väntat på att få sätta in den andra spiralen så blev vi gravida!
Nog för att vi vet hur ett barn blev till,men vi blev jätte chockade då vi enbart hade sex 1 gång på 1 månad!
Vi visste varken ut eller in men bestämde oss för att behålla barnet.Det är tidigt än och bara vi + min syster som vet,men jag mår grymt dåligt över detta.Jag har ångest varje dag och gråter ofta över den skuldkänsla jag känner mot min bästa vän!!!
Jag känner mig så fruktansvärt elak! Och det känns så orättvist mot henne!!!!
Hur har ni reagerat när era vänner blivit gravida när ni fört denna kamp!
Just nu är hon sjukskriven pga att hon mår så dåligt så att berätta det för henne nu känns inte rätt,men att berätta den när hon tagit sig upp ur gropen känns inte heller som det bästa :/
Snälla någon som har tips och råd??