• Anonym (Delta baby)

Delta baby stödkudde....bra eller ej?

Har köpt en stöd kudde som heter Delta Baby Sleep för att flickan skall sova på sidan ibland för att motverka att hon skulle få platt huvud.

Pratade med BVC idag och hon sa som jag redan vet att barn skall sova på ryggen och att detta var slöseri med pengar och att man kunde använda en handduk istället om man verkligen ville att bebisen skall sova på sidan.

Nu börjar jag ångra mitt köp och vill gärna ha fler åsikter och erfarenheter av andra som har testat detta 

• Svar på tråden Delta baby stödkudde....bra eller ej?
  • Makrame

Vi hade en sån, men vår son hade torticollis så det kändes viktigt och den fungerade jättebra. Vi hade nog inte köpt den i annat fall. Men den känns lite säkrare än en rullad handduk tycker jag.

• Alby

Har också funderat på att köpa en sån, den är bra vid förkylning har jag hört.

• Anonym (Delta baby)

MIn dotter vänder huvudet åt sidan av sig själv också men det känns säkrare som du säger.
    Och din son hade inga problem med ryggen eller annat pga stödkudden? 

• Makrame

Nej, inga problem av själva kudden. Tyckte den var bra, men ganska dyr!

• Anonym (Delta baby)

min kostade 260kr....är inte mkt men samtidigt inte lite heller för en sån pitte liten grej

• Makrame

Ja, med tanke på att man använder den så kort tid..

• Anonym (Delta baby)

Precis.

Äch jag tror jag behåller den.
    Ladde en vanlig stor mjuk kudde under själva huvudet som jag såg i någons blogg som såg enormt skönt ut,
    Flickan somnade ganska omgående 

• Makrame

Just det, det gjorde jag också. Om inte annat är ju kudden bra för dig! Man slappnar ju av lite bättre när man vet att de inte tippar över! :)

Svar på tråden Delta baby stödkudde....bra eller ej?