Inlägg från: Johans Pillerill |Visa alla inlägg
  • Johans Pillerill

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Lås upp badrumsdörren utifrån, se över läget. Har hon svalt tabletterna har hon 2 alternativ: åka med dig in frivilligt eller bli hämtad och vårdad med tvång av ambulans och polis.

• Johans Pillerill
    MLB skrev 2012-10-17 22:27:39 följande:
    Attt se över läget hjälper inte, hon kan få allvarliga leverskador och lyckas blåneka tills det är för sent.

Tja, menade snarast se om hon är vid medvetande, har skadat sig på annat sätt... Eller rent av sitter med alla piller i handen och inte tagit dem än (även i dessa fall verkar denna tjej behöva hjälp, men av ett annat slag).
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:36:25 följande:
    Men hur fan ska jag kunna få upp dörren?!?

Är det vanlig badrumsdörr tar du en kniv och vrider... Är det rumsdörr med lös nyckel tar du ex en hårnål och petar ut nyckeln som sitter i redan (för den lär ju vara vriden annars petar du den bara rakt ut) och sen låser du upp med en annan nyckel/en penna från utsidan... Sällan man har mer avancerade toalås, isf slår farbror blå in dörren när de kommer - för ring efter hjälp!! Hon kommer hata dig nu ja, men tacka dig sen!!
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:40:31 följande:
    Jag försökte använda kniven till att vrida om låset för att få upp den, men hon trycker emot. en yxa har jag inte.. Läggas in på barnklinken eller psyk? 

Då trycker du ännu hårdare och får upp den i väntan på hjälp. Hade hon inte dolt något hade ni inte varit i den där sitsen, tycker hon förbrukat förtroendet redan.
  • Johans Pillerill
    Anonym skrev 2012-10-17 22:47:10 följande:
    Sitta och skriva på fl känns som något jag skulle göra om det handlade om min dotter. Not!

Precis... Hade nog struntat i datorn och använt lite modersinstinkt och redan tacklat ner dörren i ren oro, min dotter är ju mitt allt!!
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:49:04 följande:
    Hon har kommit ut nu och verkar lugn.. hon kramade mig o bad om ursäkt men hon ville bara vara ensam en stund. Hon sitter i sitt rum nu och ska börja göra läxor. Dörren är dock öppen.

Hur gammal är din dotter? Läge att kanske lyfta bort rumsdörren och ta bort toalåset tills ni är säkra på hur ni mår? För att slippa framtida problem... In ska hon om hon svalt tabletterna eller visat annat som gör dig orolig. Hade nog kört in min tjej om hon inte kunnat visa var tabletterna som saknas finns heller.
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:53:16 följande:
    Jag har bett henne och gjort allt för att hon ska ta emot hjälpen hon får, men hon låtsas bara att allt är bra.

Tvångsvård. Det låter inte kul, det är fruktansvärt... Men hellre det än alternativet, det lovar jag dig!!!
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:22:50 följande:
    Men det här är elfte gången hon gör det!! Hela barnkliniken börjar bli trötta på det här beteendet. Jag vill inte tvinga dit henne om jag inte är säker!!

Så att de är trötta är viktigast? Dumhet. Se till att ditt destruktiva barn får den hjälp hon behöver!!
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..