Inlägg från: Anonym (Sandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sandra)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Lycklig tjej: Min mamma försökte ta livet av sig med Stesolid och diverse tabletter. Starka, narkotikaklassade tabletter. När läkaren på IVA kom ut till mig för att berätta läget så säger han att det var ren tur att hon tog till de tabletterna och inte alvedon. För då hade hon varit död idag.

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:11:19 följande:
    Alvedon med andra läkemedel kan vara farliga o Alvedon med alkohol är farligt
    Har du läst Fass någon gång? Ett råd, gör det!
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:15:10 följande:
    Läs mitt inlägg vad det krävs för dos
    Läs den här artikeln. 5 gram räcker för att ge leverskador.
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:18:42 följande:
    Vi måste vara livsfarliga inom vårt jobb som litar på utb o läkare som lär upp oss !
    Det står lika på all medicin på FASS om vad man ska göra om man tagit mera än rekommenderad mängd
    Om du jobbar inom vården så hoppas jag på riktigt att jag aldrig får vård utav dig. Det är skrämmande hur okunnig du är och fortsätter att propsa på att du har rätt trots att det finns otaliga bevis på att alvedon kan vara rentav dödligt.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Gravid?) skrev 2012-10-18 00:22:35 följande:
    Ursäkta frågan men om Alvedon är så farligt som ni säger, varför får gravida tipset att ta Alvedon? Läste att det är nästan den ända tabletten gravida får äta???
    Du har inte hört om den nya forskningen som visade att alvedon kan ge missbildningar på pojkars könsorgan?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Gravid?) skrev 2012-10-18 00:25:23 följande:
    Det förstår jag med men någon skrev att 5g kan ge lever skador :/
    Ja, men hur ofta trycker du i dig 10 tabletter på en och samma gång?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Gravid?) skrev 2012-10-18 00:29:32 följande:
    Ni behöver inte dum förklara mig jag förstår skillnaden mellan 100 tabletter och 2 tabletter men jag bara undrar om man verkligen ska äta just Alvedon över huvudtaget? Jag tror jag bojkottar alla smärtstillande läkemedel hädanefter!
    Så länge du tar tabletterna enligt doseringsanvisning och sunt förnuft är det ingen fara. I det här fallet så har TS dotter kanske tryckt i sig flera förpackningar med smärtstillande och det är flera som försöker förklara hur allvarligt det är med överdos av alvedon.
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:31:48 följande:
    Jösses , ni vet inte vad ni pratar om !
    Så du menar att 120 tabletter smärtstillande inte är skadligt?
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:35:01 följande:
    Tror inte dom var så farliga då TS var kontakt med sjukvård o dom ansåg att det inte var ett livshotande tillstånd för då har dom skickat en ambulans ! Klart slut från mig !
    Beror ju på vad TS sagt. Hon verkade ju själv inte så oroad...
  • Anonym (Sandra)
    Guld Nougat skrev 2012-10-18 00:41:14 följande:
    Det är ingen som har hävdad att man dör inom ett par minuter av överdos av paracetamol.,
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:43:37 följande:
    I tråden finns inlägg där det skrivs ring nu innan hon dör o liknande o det är det jag hakade upp mig på , skador på sikt har jag aldrig pratat om ! O alkohol o Alvedon har jag sagt tidigare att är livsfarligt ihop i stor mängd
    Läs dina egna svar i tråden...
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:46:41 följande:
    Jag vet vad jag har skrivit
    Då vet du nog att du gav rådet till TS att avvakta och hålla koll. Om TS dotter hade stoppat i sig 120 tabletter med smärtstillande så är det definitivt inget läge att vänta.
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:51:11 följande:
    O i det inlägget skrev jag oxå att försöka få dottern att tala om om hon verkligen har tagit dom !
    Tjejen har försökt ta livet av sig flera ggr tidigare. Det visar ju att hon är kapabel till att göra det. Tycker du att det är läge att chansa? Om dottern gärna vill dö (det vet ju bara dottern själv) så säger hon ju givetvis att hon inte tagit några tabletter.

Men varför skulle hon ha 5 tomma förpackningar liggandes på rummet om hon nu inte tagit några tabletter?
  • Anonym (Sandra)
    Pallas skrev 2012-10-18 00:52:58 följande:
    Vet inte om din dotter har konto här på FL, men säg att om hon vill prata med någon som haft det likadant som tonårig, så är hon välkommen att kontakta mig. Ett PM funkar, hon kanske kan använda ditt konto? Eller så skapar ni ett tillsammans som hon kan använda anonymt.
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:56:56 följande:
    Varningssingnal så mamma ska reagera ? Hon kan ha haft dom på sitt rum sen tidigare ? Hon kan ha gömt tabletterna ? Spolat ner dom ? Mamman har varit med förr o tog det lugnt vilket är det bästa , o mamman känner sin dotter !
    Men varför chansa? Skulle du på allvar chansa om det var ditt barn?
  • Anonym (Sandra)
    Anonym skrev 2012-10-18 14:10:42 följande:
    Vad är det folk inte fattar med personer som är självmordsbenägna.
    Dom som Verkligen har bestämt sig, låtsas som att allting är bra, umgås med sina vänner "en sista gång", mår bra utåt och livet lever loppan. Tills de är ensamma... då försvinner dem. Det handlar om timmar.

Jag vet detta för att min närstående jobbar med sånt här.
    Oftast säger familjemedlemmar, vänner och andra närstående; "Jag förstår det inte, allt var så bra när vi sågs igår".

Din dotter mår absolut inte bra. Du borde tvångsvårda henne direkt. Hon kommer att tacka dig när hon är äldre. Herregud, hon är 15! Vad vet du om hennes liv? Är hon mobbad? Kärleksproblem? Känner hon sig ensam?

TA REDA PÅ DETTA!  Sitt ner med din dotter ensam och bara var där, prata med henne lugnt och sansat. Visa att du bryr dig och älskar henne.
    I de flesta fall kan det vara så. Men det händer ju faktiskt också att de som enbart "ropar på hjälp" lyckas.
  • Anonym (Sandra)
    MLB skrev 2012-10-18 14:28:15 följande:
    Och om man inte reagerar när någon ropar på hjälp signalerar man att personen inte betyder något och lika bra kan dö.
    Håller med.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..