• Pallas

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Vet inte om din dotter har konto här på FL, men säg att om hon vill prata med någon som haft det likadant som tonårig, så är hon välkommen att kontakta mig. Ett PM funkar, hon kanske kan använda ditt konto? Eller så skapar ni ett tillsammans som hon kan använda anonymt.

• Pallas
    Pallas skrev 2012-10-18 00:52:58 följande:
    Vet inte om din dotter har konto här på FL, men säg att om hon vill prata med någon som haft det likadant som tonårig, så är hon välkommen att kontakta mig. Ett PM funkar, hon kanske kan använda ditt konto? Eller så skapar ni ett tillsammans som hon kan använda anonymt.
    Jag har varit sjuk sedan sexårsåldern och har gått igenom de flesta faser man kan gå igenom som deprimerad. En fråga till dig TS, har ni bipolär sjukdom i släkten?
  • Pallas

Din dotter behöver få veta dels att hon inte är ensam om att må så här (det är ju det man oftast tror när man mår så här som ung) och dels att det oftast går att hitta ljusglimtar i livet. För min del var det psykofarmaka som var räddningen, i kombination med tidigare års terapi.

Försök få henne att sträcka ut en hand! Du, som förälder, och jag, som medsyster, finns här! Hon är inte ensam! Det finns bot! 

• Pallas
    Anonym (liten jag) skrev 2012-10-19 00:45:13 följande:
    Är du TS?
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..