• MikNis

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:43:37 följande:
    I tråden finns inlägg där det skrivs ring nu innan hon dör o liknande o det är det jag hakade upp mig på , skador på sikt har jag aldrig pratat om ! O alkohol o Alvedon har jag sagt tidigare att är livsfarligt ihop i stor mängd
    Död pga paracetamol förgiftning är ett utdraget förlopp.

• MikNis
    Fröken reserverad skrev 2012-10-18 13:41:02 följande:
    Jag tror de ofta har väktare kopplat till sjukhusen för handräckning. Jobbar inte själv på sjukhus men har en i släkten som jobbar på en sån avdelning där de relativt ofta har väktare eller vad det nu är för personal på plats.
    Ja så att de kan prygla patienten så att denne följer med..  

• MikNis
    Anonym (Jurist) skrev 2012-10-18 13:49:10 följande:

Din bror är polisassistent och påstår sig ha rätt att söka upp personuppgifter till människor han inte träffat i tjänst på eget bevåg? Har jag förstått dig rätt eller missuppfattar jag dig? Jag förutsätter att han som polis kan personuppgiftslagen?
    Skulle kunna tänka mig att lagen om skydd mot ulyckor är relevant i ett fall som detta.

Om man skulle få för sig att rota i register 

• MikNis
    Anonym (Jurist) skrev 2012-10-18 14:01:24 följande:

Det är svårt inom rättsväsendet att göra en avvägning men i detta fallet skulle man inte se det så. Framförallt inte med tanke på att flickan efter ett tag kom ut och var lugn. Jag kan hålla med om att det ibland är ett dåligt rättssystem men man måste alltid göra en avvägning och i detta fallet skrev mamman själv att hon trodde dottern enbart ville skrämmas. Flickan behöver självklart ha hjälp men kanske inte i form utav poliser och blåljus utan medicinsk hjälp och psykiatrisk omvårdnad.
    Man kan väl mycket väl vara lugn och sansad när man fattat beslutet om att taga sig av daga
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..