Inlägg från: Tjenixen |Visa alla inlägg
  • Tjenixen

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Nu kommer jag väl bli rapporterad men vad i helsike gör man på ett forum när man misstänker att ungen tagit så mycket tabletter.. Åk in med henne och sluta vela! Dessutom med hennes historik ÅK!

Jisses har inte folk vett innanför skall benet?  

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:16:39 följande:
    Tycker ni ska läsa på lite om Alvedon , ges även som lugnande inför natten
    Tycker du ska läsa på då dina påståenden är skitsnack! Alvedon om det tas fel är jättefarligt..
  • Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:22:50 följande:
    Men det här är elfte gången hon gör det!! Hela barnkliniken börjar bli trötta på det här beteendet. Jag vill inte tvinga dit henne om jag inte är säker!!

Desso mer anledning och tvinga dit henne.. ÅK för tusan.. Inser du vilka skador hon kan få? Inser du att om hon tagit det du skrev så kan hon vara död om ett par dagar om hon har otur.. Vill du verkligen leka med hennes liv?
  • Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:23:50 följande:
    De förra gångerna vi har varit inne, så har hon ringt efter hjälp själv. Och det skulle hon nog gjort nu också, om hon tagit dem.

Är du verkligen så jäkla naiv? ÅK IN !
  • Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:24:45 följande:
    Googla på Alvedon så ser ni att det ges i lugnande syfte ofta , googla oxå på om du dör för du tar 20 st !

Jag är undersköterska.. Man ger INTE alvedon i lugnande syfte.. Sluta ge dumma råd och läs på lite bättre..
  • Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:27:28 följande:

Jag tror inte hon svalt dem, tror hon gjort det för att bara göra mig orolig. Hon gillar nog uppmärksamheten. Hon ligger dock ändå och sover nu, om jag märker att hon blir dålig åker jag in direkt!!!

Asså är du dum eller spelar du bara?

Du kommer inte märka något förrrens det är för sent..

har du ens ringt in och pratat med dom på sjukhuset?

vet du hur många jag sett dö pga av att dom inte kom in direkt efter dom tagit för mycket tabletter och förälldrar handlat som dig och skitit i det? för många kan jag säga... 

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:29:13 följande:
    Där kan man läsa att "ORL-MAN LDLO 714 mg kg-1" vilket betyder att den lägsta orala dosen en person(man) dött av är 0,714 gram per Kg kroppsvikt.
    Observer att detta endast är den absolut lägsta mängden en person i undersökningen dött av. För att vara på den säkra sidan bör man nog åtminstone multiplicera den siffran med 3-4 ggr skulle jag gissa på. Vilket skulle betyda 2,5-3 gram paracetamol per Kg kroppsvikt.

Så om du väger 75 Kg skulle jag rekomendera minst 300 gram alvedon om du vill dö. Vanliga alvedon är 0,5 gram men det finns även 1 grams tabletter. Helst ska du försöka få i dig dem mer eller mindre allt på en gång om det ska vara effektivt.
    Du har ju ingen aning om vad du skriver människa.. Vad har du för medicinsk utbildning som du baserar dina teorier på? Jag har sett folk komma in som tagit 5 tabletter som reagerat dåligt och levern tagit rejält stryk så sluta med dina dummheter
  • Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:31:07 följande:

Hon har kontakt med BUP redan.

Har du ringt akuten än och pratat med dom?
  • Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:33:20 följande:
    Tycker ni som inte tror mig ska ringa en läkare o kolla lite :) har jobbat inom akutsjukvård länge nog för att ha lite koll på om man dör knall o fall av denna dos Alvedon :) God natt
    Det tror jag faktiskt inte på.. har själv jobbat på akuten och sett saker även på intensiven.. Så dra den för någon annan..
  • Tjenixen
    MLB skrev 2012-10-17 23:33:43 följande:
    TS, efter att du fått henne till akuten läser jag gärna en förklaring till varför du upprepade gånger väljer att ignorera dom som talar om för dig att du inte kommer att märka något på henne innan det är för sent.

Det värsta är om tjejen kommer in för sent och dör för ts varit idiotisk och lyssnat på nån wannabe läkare som tycker det är ingen fara..
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..