Inlägg från: Anonym (Jurist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jurist)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Tjenixen skrev 2012-10-18 00:21:10 följande:
    polisen kan genom spårning av ip adress och hjälp av moderator /admin /guider få reda på vart personen finns..

Snälla du! Sluta skriv sånt trams som att polisen skulle söka upp TS. Jag är verksam jurist och jag skulle först och främst vilja fråga dig vad TS gjort som är olagligt? För det andra börjar inte polisen spåra IP-adresser för att det någonstans i landet finns en flicka som tagit en överdos på Alvedon, framförallt inte då flickan är i det tillståndet hon är nu. Tror du man spårar upp en anonym internetanvändare på grund utav att någon själv möjligtvis ådragit sig framtida leverskador? På vilka grunder baserar du detta? För nej, ingen polis har sagt till dig i telefonen att de ska spåra TS. Det skulle nämligen vara helt utanför de arbetsuppgifter som polismyndigheten utför.
  • Anonym (Jurist)
    Fröken reserverad skrev 2012-10-18 12:36:58 följande:
    Om någon framför ett självmordshot och någon anmäler till polisen så kollar de upp det hela. Det ingår i deras arbetsuppgifter har jag för mig. De har hjälpt mig hjälpa vid hot om självmord iaf. Så är det ju dock inte i det här fallet.