-
Vad hemskt! Hon tog dem alltså. Hoppas hon blir bra. Hoppas hon slutar snart med det där beteendet.Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 00:05:54 följande:Har fått kontakt med barnakuten och en sjuktransport kommer skickas hem till oss, tillsammans med en väktare och de ska tydligen ta oss/henne till sjukhuset.
-
Har inte vården skyldighet att ge vård inom 3 månader? Kan inte man "tvinga" sig rätten att hon skall bli inlagd, på orten eller någon annanstans. Annars är ett annat alternativ HasselaGotland, vet många unga vilka har fått ordning på sina liv tack vare dem!
-
En gång för länge sen så var det en tjej som hotande ta livet av sig, de var hot och massa sådant. Jag blev heligt förbannad tillslut och skrek åt henne att "om trodde att det skulle bli så fint så av att dö sådär så trodde hon fel! Jag skulle hata henne så jävla mycket om hon skulle lyckas med det, jag skulle aldrig förlåta henne och jag skulle komma på begravningen och berätta vilket jävla röv hon va som utsatte alla för det där!" Det tog skruv, idag är hon gift, har barn och är lycklig. Hon har sagt efteråt att hon vaknade eller något, alla självmordförsök var för att hon var inlåst i en känsla och hon kom inte ur det. Min utställning och framför allt hoten om vad jag skulle berätta på begravningen fick henne att hajja till. Hon skulle inte bli en fin minne för andra, en morbid stackars tjej. Utan hon skulle bli den där ego tjejen som tog livet av sig. Så ville hon inte lämna livet så.
Varför jag berättar detta, har du testat andra sinnesintryck på henne? Hon kanske är fånge i en dröm och kan inte vakna så som min väninna var.
-
MLB skrev 2012-10-20 13:01:55 följande:Eller så hade tjejen fått bekräftat att hon faktiskt är värdelös och tyckt att hon skulle göra alla en tjänst om hon tog livet av sig så att ni skulle slippa henne och alla skulle få veta vilken hemsk människa hon var och kunna sluta bry sig om henne.MLB skrev 2012-10-20 13:01:55 följande:Eller så hade tjejen fått bekräftat att hon faktiskt är värdelös och tyckt att hon skulle göra alla en tjänst om hon tog livet av sig så att ni skulle slippa henne och alla skulle få veta vilken hemsk människa hon var och kunna sluta bry sig om henne.
Nä, hon kom ur sin fixaide som hon hade snöa sig på, hon trodde nog att hon dög inte. Men förståd att många skulle ta illa vid sig och känna sig svikna av henne om hon lämnade oss på det viset. -
dollface85 skrev 2012-10-20 16:43:40 följande:Det är dags att lägga in henne om hon hittas vid liv. du kan uppenbarligen inte ta hand om henne på det sättet hon behöver. du skicka iväg henne i tron att hon skulle till skolan. du är kanske naiv för du vill hennes bästa men hennes bästa just nu är inte att vara med sina vänner eller sin vardag. det har tagit dig 10 självmordsförsök för att fatta att hon inte är säker i ett öppet samhälle. hon behöver vård sånt som du som mamma inte kan ge henne. och jag är säker på att du är en mamma du har bara missat det här. det är inget du gjort medvetet men som hennes målsägande kan du faktiskt kräva att hon får vård efter 10 försök. det här är ingen engångsförtelse utan ett medvetet system. herregud hon svalde 30! tabletter bakom din rygg. du kan inte ta hand om henne som hon behöver men om hon kommer hem igen kan du kräva av soc barnpsyk osv att hon får rätt behandling för det får hon inte nu. se till att hon överlever det här och förbjud inte henne att göra saker framöver för det är INTE rätt väg utan prata MED henne om allt.
Vården tar inte in henne ju. -
Anonym skrev 2012-10-20 23:25:29 följande:Du vet inte hur mps jobbar eller hanterar anmälningar, vänligen lägg dig inte i.
Dina inlägg i denna tråd har fått mig att inse att missing people är skvallerkärringar eller något "nähä vi har inte fått någon bla ska" skulle någon närstående försvinna för mig så kommer jag verkligen inte vända mig till er. -
m.familjeliv.se/forum/thread/66181517-farligt någon fråga i måndags om dricka eländet och om pojkvän som denne inte får vara med. Om det är din dotter så jobbar hon stenhårt på att manipulera och inget annat. Men tidsmässigt passar det inte, detta är gjort efteråt.
Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-21 21:46:48 följande:Uppdaterar lite: dottern fick komma hem tidigare, hon var alltså hemma hos mig under dagen(idag) Jag berättade om mötet vi skulle ha imorn och att det var bra om hennes pappa följde med på det. Hon totalvägrade då och sa att hon inte behövde något jävla möte, jag förklarade att mötet endast var för att hjälpa henne och få henne att må bra. Hon låste in sig på sitt rum och hotade med att ta livet av sig. När jag kom in så hade hon druckit aceton så det blev en runda till akuten igen. Verkar bli vårat andra hem nu..Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-21 21:46:48 följande:Uppdaterar lite: dottern fick komma hem tidigare, hon var alltså hemma hos mig under dagen(idag) Jag berättade om mötet vi skulle ha imorn och att det var bra om hennes pappa följde med på det. Hon totalvägrade då och sa att hon inte behövde något jävla möte, jag förklarade att mötet endast var för att hjälpa henne och få henne att må bra. Hon låste in sig på sitt rum och hotade med att ta livet av sig. När jag kom in så hade hon druckit aceton så det blev en runda till akuten igen. Verkar bli vårat andra hem nu..
-
dollface85 skrev 2012-10-22 17:15:25 följande:Låter väldigt likt faktiskt. Obehagligt att en ung tjej väljer att dricka aceton.
Kan vara troll, Ts dotter drack på söndag om jag fatta rätt, här frågar tjejen på natten mot måndag. -
Jellybeanbaby skrev 2012-10-22 18:50:05 följande:eh, troll? Mamman skriver IDAG om aceton. Jag tror det kan vara samma tjej. Natten mot måndag är inte så långt ifrån söndag kväll.
Nej, igår kväll skrev hon. Den 21a -
MLB skrev 2012-10-22 19:45:41 följande:Är ändå möjligt att flickan frågade på måndag och bestämde sig för att genomföra planen några dagar senare.
Förlåt, var kanske otydlig. Trollflickan skrev måndag som idag och mamman som söndag igår.
Kom inte till länken, ville kolla igen. Den verkar därborta, eller är det bara min mobil? -
Fröken reserverad skrev 2012-10-22 19:50:44 följande:I länken står det måndag den 13 augusti...
Men ooo.. Då kan det ju vara hon! -
Jellybeanbaby skrev 2012-10-22 20:43:32 följande:Nja... jag hade mer trott på att det varit hon ifall tråden skapats sent på söndagsnatten.
Det kan förstås ändå vara hon. Men svårt att säga.
Om det är ungen så är hon inte psykisk sjuk eller så (enligt min högst icke professionella åsikt) utan kalkylerande likt en fyra åring som gör sig röd och blå genom att inte andas i protest när denne inte får som denne vill. Tar till sig ALLA medel för att få sin vilja genom.
Kanske fått som barn genom saker på det viset, blivit tonåring och från "vill ha docka, annars gör jag mig blå" till att "till ha kille, annars gör jag mig illa på nya sätt på något sådär ofarliga sätt". -
MajaVira skrev 2012-10-22 21:01:54 följande:Den tråden är ju från augusti!
Jag måste vara totalt senil :'( Först fel måndag och du till och med FEL MÅNAD! -
YummyMami skrev 2012-10-22 21:03:41 följande:Jag måste vara totalt senil :'( Först fel måndag och du till och med FEL MÅNAD!
du - nu