Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:36:25 följande:
    Men hur fan ska jag kunna få upp dörren?!?
    Det verktyg eller nyckel som krävs för att öppna toalett-/badrumsdörr utifrån kan köpas på varenda järnhandel och SKALL FINNAS I VARJE HEM!
    Vissa går att lirka upp med annat verktyg som en tång, bred skruvmejsel eller kniv med trubbig spets.
  • Tom Araya
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:33:29 följande:
    Hon vägar öppna dörren!! Hon bara skriker att jag borde gå och dö och att hon hatar allting.

Vill inte blanda in polis och ambulans eftersom jag inte är helt säker på om hon tagit de.. sen så kan det bli för mkt för ´henne med polis inblandat.  
    Vad du vill eller vad som kan "bli för mycket för henne" är helt ointressant i detta läge.
    AGERA!
  • Tom Araya
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 06:17:08 följande:
    Läskunnighet är inte vissas starka sida ! Alvedon har en lugnande effekt sa jag , vilka ämnen som är i är totalt ointressant !
    Sen fattar jag inte varför ni fortsätter hålla på när ni vet att TS lugnt o stilla tog en transport in till sjukhus , lite taskigt mot TS att fortsätta mala på ! Starta en egen tråd om detta om ni ska fortsätta !
    Det var enligt TS inte första gången och lär nog inte vara sista heller så goda råd är nog på sin plats ändå.
    Om du tycker det är jobbigt får du väl hålla dig borta från tråden.
  • Tom Araya
    Poison82 skrev 2012-10-18 07:59:41 följande:
    Herregud vilka folk som finns på fb. En mamma som inte kan ta till sig råd och blir totalt handlingsförlamad och hellre låter sin dotters liv sväva i fara än ringa och "störa" ( ja, jag vet att hon tillslut tog sitt förnuft till fånga).
    Och sen en hobbyläkare med sämre kunskaper än en vanlig Svensson.

Hoppas dottern fått vård
  • Tom Araya
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 09:42:46 följande:
    Läs vad jag skrivit ! Sluta dra egna slutsatser ! Nu räcker det !!
    Dina inlägg där du spekulerar i att tabletterna kan ha funnits där länge, hon kanske inta tagit alla, spolat ner dem på toaletten, o.s.v......DET är egna slutsatser och väldigt farliga sådana.
  • Tom Araya
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 22:15:57 följande:
    Jag håller med, tror inläggning är det absolut värsta som kan hända henne. Hon mår bara sämre av att vara på sjukhus.

Hon är ganska positiv till en kbt behandling, vilket jag också vill att hon ska få göra, men allt tar sån jävla lång tid.

Hon har egna pengar, trots att jag drar tillbaka hennes studiebidrag så lyckas hon skaffa fram tabletterna. Hon har även pengar från sommarjobb och deltidsjobb. 
    Däremot kan du använda inläggning som argument till att hon måste ta emot all hjälp hon erbjuds och anstränga sig själv. Säg att om ni inte får bukt med problemen återstår bara att låta henne tvångsvårdas på klinik.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-10-19 12:15:32 följande:
    Har bara läst trådstarten men Alvedon är ju inte farligt, det har min dotter överdoserat många gånger, då hon inte kan klockan och inte vet när hon tagit sist och ibland blir det mer än en tablett. Hon är nio och sköter sig själv hemma om hon är sjuk.
    Anonym skrev 2012-10-19 12:22:53 följande:

Så du menar att hon ska ligga sjuk med hög feber utan tillgång till febernedsättande???

Klarar hon inte det själv får någon äldre stanna hemma med dottern.
  • Tom Araya
    Anonym (hmm) skrev 2012-10-19 12:43:51 följande:
    Ja, eller som någon skrev plocka fram det antal som hon får ta. Som förälder kan man kanske ringa hem efter fyra-fem timmar och säga att nu går det bra att ta en ny tablett om du behöver.
    Håller med.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..