Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Gode gud som är i himmelen,
    Kan du se till att när jag blir gammal och inte kan ta hand om mig själv längre,
    att jag inte hamnar på nåt boende där lyckligtjej är sköterska?
    Gode gud, låt henne inte tvångsmata mig med Alvedon etc om jag är "besvärlig" vid sängdags.
    Snälla.

Amen.

• Jellybeanbaby
    MLB skrev 2012-10-18 21:41:46 följande:
    Då kan du söka vård för henne vid något annat sjukhus. Förklara läget någonstans där det finns en ordentlig psykiatrisk avdelning.
    Bra tips.
    -----------------

Håller med de övriga.

- Hon hade svalt 30 tabletter - det är många - och behållit ett visst antal i fickan!

- Hon frågade sköterskorna vad man ska ta för att dö?

Hon borde ha lagts in.
    Synd de inte lyssnade mer på dig, OroligMamma (TS)

Skönt att hon är vid liv iaf.

• Jellybeanbaby
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 21:59:03 följande:
    Tror inte det bästa är att hon blir inlagd dock, hon hatar sjukhus och mår bäst hemma bland sina vänner.
    Vet inte om detta är för känsligt för att ta här, men vet du VARFÖR hon vill dö?
  • Jellybeanbaby

(Oroligmamma)TS, vad SÄGER läkaren på sjukhuset när dottern dyker upp på sjukhuset pga sitt FEMTE självmordsförsök?

• Jellybeanbaby
    Ninja05 skrev 2012-10-18 22:07:42 följande:
    Oj. Men vad i hela friden håller Bup på med!? Hon ska ju ha heldygnsvård på psyk.

Usch. Obehaglig sits!
    Ja. Rent fruktansvärt
    Jag lider med er. Har inga tips...
    Är säker på att du gör allt du kan.
    Kan man söka sig till en annan stad/kommuns sjukvård? Eller kanske en privat samtalsterapeut, fast det blir himla dyrt...
  • Jellybeanbaby

I ett tillfälle såsom detta är det LIVSFARLIGT att ens verka vara släpphänt.

Hoppas att TS (oroligmamma) gör allt hon kan, men hon kan naturligtvis inte dra ut på stan med ficklampa när hon har 2 småttingar hemma och är ensam.

TS du behöver hjälp av nåt slags nätverk.
    Nån som vet ifall det finns nåt föräldranätverk för barn med självskadebeteende?

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-10-20 20:29:27 följande:

Fortfarande Ingen anmälan inkommen till mps...denna tråden har nog en svans.
    Sluta. Administrationen kanske inte är toksnabb över helgen.
  • Jellybeanbaby

Jag tycker det är krasst att play the blame game.

• Jellybeanbaby
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 22:53:23 följande:

Men vi har egentligen allt här, barnen älskar sin skola och de två yngre har alla sina kompisar här. Funderade på att åka bort under höstlovet men min äldsta dotter säger bara att hon vill vara med kompisar då och ta det lugnt..
    Oj. Måste bara säga att ryggmärgen sa till, det där låter INTE bra. Ska hon verkligen få vara på egen hand med kompisar efter 10 självmordsförsök?

Jag förstår inte att psykmottagningen inte gör mer för henne. de borde kunna diagnosticera, medicinera och ge henne samtalsterapi.
  • Jellybeanbaby
    Ninja05 skrev 2012-10-20 23:27:15 följande:
    Äh men lägg AV nu! Vi är inte intresserade av att ifrågasätta Ts. Du är galet respektlös nu. Det är snarare du som inte bör lägga dig i huruvida och vilka Ts kontaktat såvida hon inte själlv väljer att berätta om det.
    Håller med. Blir tokig på den personen. Han/hon är skeptisk på felaktig grund. Och gränsar till respektlöshet.
  • Jellybeanbaby
    YummyMami skrev 2012-10-21 09:01:01 följande:

Dina inlägg i denna tråd har fått mig att inse att missing people är skvallerkärringar eller något "nähä vi har inte fått någon bla ska" skulle någon närstående försvinna för mig så kommer jag verkligen inte vända mig till er.
    Ja FAKTISKT!! Tyvärr! Snacka om att göra helt fel reklam för sin organisation.
  • Jellybeanbaby

Dricka aceton?? Vad är det här för idéer och vem får hon dem ifrån?

Herregud.

• Jellybeanbaby
    YummyMami skrev 2012-10-22 18:35:03 följande:

Kan vara troll, Ts dotter drack på söndag om jag fatta rätt, här frågar tjejen på natten mot måndag.
    eh, troll? Mamman skriver IDAG om aceton. Jag tror det kan vara samma tjej. Natten mot måndag är inte så långt ifrån söndag kväll.
  • Jellybeanbaby
    YummyMami skrev 2012-10-22 20:25:23 följande:
    Men ooo.. Då kan det ju vara hon!
    Nja... jag hade mer trott på att det varit hon ifall tråden skapats sent på söndagsnatten.
    Det kan förstås ändå vara hon. Men svårt att säga.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..