• Ninja05

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

lyckligtjej skrev 2012-10-18 11:21:52 följande:
    Jag har aldrig sagt hur länge TS skulle vänta jag rådde henne att ta det lite lugnt o försöka prata med henne för att få fram om hon tagit dom o hur många , det gör inte saken bättre för en 15 åring om man tvingar sig in med yxa o tvingar sig på henne mm det kan ta Max 30 min att försöka lugna henne
    Jag skulle iallafall kunna hugga mitt hus i småbitar om det gällde min dotters liv!
  • Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 21:28:58 följande:
    Uppdaterar här:

vi åkte in till akuten  tillsammans med en ambulans och en vakt av nåt slag?, trodde de endast skulle skicka en sjuktransport. äll inne på akuten fick hon dricka kol, dock så ville läkarna magpumpa henne också. Hon fick prata med en psykolog och ska fortsätta kontakten med bup, hände dock inte så mycket mer utöver det. Nu är hon tilblaka hemma!
    Skönt att ni fick hjälp.

Men hon HADE alltså tagit alla ?

Ta isåfall med dig den tanken, hellre ett larm för mycket än ett för lite!
  • Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 21:31:38 följande:
    Ja det hade hon, dock inte så pass mycket som jag trodde. Hon hade svalt ca 30 tabletter, vilket är rejält, men hon hade gömt resten i byxan och skulle ta de senare, det var sköterskan som hittade de.
     Usch. Ja, som sagt tur att ni åkte in!

Inte min sak att lägga mig i mer, men hon borde vara inlagd. Förstår inte riktigt att dem inte la in henne på barn psyk efter ert sjukhusbesök?
  • Ninja05

En fråga! har ni inte en Krisplan ni kan ta till med telefonnummer och annat i lägen då hon verkar må riktigt dåligt...? Annars kan det nog vara bra att upprätta en sådan tillsammans med Bup.

Fast helst ska hon ju vara inlagd...men antar att dem föreslog det men att du avböjde Ts?

• Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 21:39:05 följande:
    Jo hon har fått nr som hon kan ringa till, massor av nummer!

Verkligen inte, jag var helt för att hon skulle bli inlagd ett par dagar men de ansåg att det var upp till henne. 
    Okej förstår! Men tänker att du är ju hennes vårdnadshavare, då borde ju du också ha beredskap på telefonnummer där du kan ringa i såna lägen..Speciellt om du känner dig orolig men osäker..?
  • Ninja05
    violatricolor skrev 2012-10-18 21:53:09 följande:
    Fast hon kanske inte visste att dosen var dödlig utan tog den i självskadesyfte?
    Räcker för att bli inlagd! Det är så hon bör bli bedömd.

Skulle Ts ringt psykakuten tex skulle dem gjort bedömningen att hon var självskadande och helt klart bör bli inlagd för observation..
  • Ninja05
    violatricolor skrev 2012-10-18 21:57:18 följande:
    Jobbar du på psykakuten eller hur har du insynen?
    Nej nej. Men har erfarenhet av både att blivit inlagd själv, och många års vård inom öppenpsyk.. Alltså många gånger jag blivit bedömd, och vet hur stenhårda reglerna är här där jag bor, men förstår att det kanske inte är så överallt.

Men riktlinjerna borde vara desamma.

• Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 21:59:03 följande:
    Tror inte det bästa är att hon blir inlagd dock, hon hatar sjukhus och mår bäst hemma bland sina vänner.
    Jo men ...Ta inte det här fel. Men din position är självklart Jättesvår, jobbig och hemskt påfrestande.

Men eftersom hon lyckas upprepade gånger skada sig själv, så kanske det är dags att du slipper ha det ansvaret på dig att se till att hon inte skadar sig , eftersom hon lyckas trots att du finns i närheten?

Tror ibland att man får strunta i vad den som mår dåligt vill, iallafall om dennes liv är i fara..
  • Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 22:06:05 följande:
    Hennes tionde...

Läkarna är lika frusterade som jag, de anser att hon inte får rätt hjälp från psyk, men de kan inte göra mer än att tjata på bup.. 
    Oj. Men vad i hela friden håller Bup på med!? Hon ska ju ha heldygnsvård på psyk.

Usch. Obehaglig sits!
  • Ninja05

Tycker inte det handlar om huruvida dottern gillar att bli inlagd, eller om det är sk "förvaring".

Det handlar om att göra en insats för att hon inte ska lyckas dö.

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..