Inlägg från: MickeN1973 |Visa alla inlägg
  • MickeN1973

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Anonym (Jurist) skrev 2012-10-18 14:07:35 följande:

Absolut kan man det. Men en flicka som gjort detta flera gånger och vars mamma själv inte anar direkt fara är inget som låter alarmerande precis på sekunden. Visst kan det vara så att flickan nu vill ta livet av sig men att på svaga grunder ta reda på en anonym persons uppgifter är inte bara bara. Är det dessutom en akut livsfara skulle man ju också kunna tycka att det är bättre att få flickan till sjukhus direkt än att vänta på ett polisarbete som kan dröja timmar.
    Man kan göra sina reflektioner över att TS valde att sitta på FL när hennes dotter höll på att ta sitt liv...

Man kan faktiskt ställa sig frågan om denne överhuvudtaget finns till för dottern..

Sitter personen på FL eller fibblar med mobilen när dottern söker uppmärksamhet.
    Är det fallet kan jag mycket väl förstå att dottern ta till drastiska metoder för att bli sedd 
  • MickeN1973

Problemet är att psykvården sällan har kunskaper ang självskadebeteende.

Ett bra tips är att söka stöd och info på sidor som relaterar till självskadebeteende.
    Där man också kan få info ang psykologer osv som har kunskaper inom ämnet 

Sen ska man fråga sig varför väljer vissa att tillfoga sig skada,  är det för att döva något smärtsamt som man inte klarar av att hantera.

• MickeN1973
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 20:52:43 följande:
    Dottern blev inlagd på barnkliniken igen, över helgen. Är åtminstonde glad att hon är tillbaka, men förstår inte varför hon fortsätter utsätta sig själv för det här.
    Kanske läge att ransaka dig själv som förälder ?
    Har något i din föräldraroll medfört att hon gör som hon gör?

förresten har du tittat på shedo.org som det tipsades om i tråden? 
  • MickeN1973
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-20 21:00:15 följande:
    Jag vet att jag inte är perfekt, men jag vet inte hur jag ska göra om hon inte pratar med mig och inte berättar vad som stör henne.
    Möjligheten finns att du drivit henne så långt ut att hon inte förmår att uttrycka sina behov.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..