Anonym (bup!) skrev 2012-10-19 10:32:08 följande:
det är lättare att komma in i ett bankvalv än på bup, åtminstone i denna stan... så snart inte självmordsrisken är bedömd som "akut" så står man på gatan. och med akut så tycker de oftast att man behöver ha ett vapen riktat mot sig mer eller mindre, de gör ALLT och lite till för att hålla folk undan sig. (pga ekonomiska skäl kan tilläggas.) det är en fars! helt sinnessjukt. hade jag varit anhörig, hade jag fan ringt upp högdjuren och krävt vård tills de gav sig. ta stöd av soc i värsta fall, de kan inte göra något åt vården annat än att de också får veta att bup inte gör sitt jobb, och köra extra påtryckningar, det blir ju synligare då hur illa ställt det är med bup så att säga. annars blir det att belåna huset och betala sig dialektisk beteendeterapi, som någon var inne på, det borde dock inte vara så i sverige att man ska betala för sjukvård, ingen få, och sen köpa egen... men men.
Håller med att det kan vara svårt att få rätt hjälp av BUP, men det finns bättre och sämre BUP-mottagningar. Nu vet jag inte var TS bor, men BUP-mottagningen på Hisingen är bra.