Inlägg från: Anonym (-0-0-0-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-0-0-0-)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Anonym skrev 2012-10-19 12:22:53 följande:

Så du menar att hon ska ligga sjuk med hög feber utan tillgång till febernedsättande???
    Kan hon inte sköta det så är hon bevisligen för liten för att ha det ansvaret.

Läs början av tråden så får du förklarat varför Alvedon är farligt att överdosera.
  • Anonym (-0-0-0-)
    MLB skrev 2012-10-19 22:36:03 följande:
    Har hört att missing people brukar engagera folk, kontakta dom också. Ju fler som letar, desstu bättre.
    Så att alla på FL får reda på vem TS är menar du? Det gynnar knappast flickan särskilt med tanke på de hårda ord hennes mamma fått ta här.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 22:32:29 följande:

Nu har polisen äntligen bestämt sig för att åka runt och verkligen leta efter henne.. hon är inte hemma ännu och svarar varken i mobilen eller på sms!! Lillasyster är så ledsen och tror att hon aldrig kommer tillbaka

Ta kontakt med socialjouren också och hör om de kan hjälpa till (om inte polisen redan gjort det). I min hemstad rör de sig på stan på helgnätter.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Guld Nougat skrev 2012-10-19 22:40:03 följande:
    Hur ska du få reda på vem ts är genom att hon kontaktar missing people?
    Eftersom de brukar lägga upp namn och bild på de saknade på FB är det inte så svårt att lista ut. Det är inte heller rimligt att göra det när flickan varit borta under en kväll. De gör en god insats men samtidigt hängs personer ut. I TS dotters fall skulle det innebära att främmande människor får reda på att et är just hon som överdoserat Alvedon och magpumpats på akuten. Samt att hon har ett självskadebeteende och har kontakt med BUP. Det känns som ganska onödig när hon  varit borta under en kväll.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Guld Nougat skrev 2012-10-19 22:46:31 följande:
    Så du tror att missing people bara letar efter en person åt gången? Förklara för oss hur VI på fl ska få veta vem anonym (oroligmamma( är genom att hon kontaktar missing people? Sådana saker lämnas inte ut. Missing people lämnar bara ut relevant info, dvs ålder, kön, läng, bild etc för att folka ska hitta personerna. Bakgrunden till att det är försvinnan och om de ha självskadebeteende etc ges inte ut.
    Självklart inte. men i det här fallet vet vi att det är en 15-årig flicka som försvunnit nu i kväll. Så många fall är det inte som läggs upp varje dag att det inte blir uppenbart att det handlar om TS dotter. Det räcker alldeles ypperligt med uppgift om kön, ålder och datum för försvinnande för att lista ut vem det handlar om.

Gissningsvis är det många från den här tråden som besökt deras sida idag eftersom den är länkad till i tråden.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym skrev 2012-10-19 23:05:05 följande:
    Så det är viktigare än att dottern hindras ifrån att ta självmord?

Både du och jag har sett att ungefär hälften hittas vid liv,.......

Huvudsaken är att dottern hittas, jag skiter i vem hon är så länge som hon får hjälp och att hon mår bra.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte hade gjort allt i min makt för att förhindra ett självmord. 
    Missingpeople handlar inte om att man ordnar en skallgång en fredagskväll efter en 15-åring som varit borta några timmar. TS kommer inte att få hjälp via dom i kväll. Däremot har hon fått hjälp av polisen.

Du skiter i vem hon är men det är med säkerhet många som inte gör det. Särskilt inte med de hårda ord hennes mamma fått utstå här (även efter att hon sökte hjälp igår). Att hänga ut en 15-åring på det sättet gynnar knappast hennes psykiska status eller hennes relation till sin mamma. För att inte tala om främmande människor som plötsligt vet allt om hennes självskadebeteende och BUP-kontakt.

Visst är det spännande att leka hjälte i en tråd på FL men det kan vara bra att fundera över de konsekvenser de råd man ger kan få. Flickan kommer inte att hittas via missingpeople i kväll utan resultatet blir en uthängd trasig 15-åring.

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym skrev 2012-10-19 23:26:49 följande:
    Ursäkta, men ... vad fan pratar du om? Vet du det själv?
    Läs de inlägg jag skrivit efter det du citerar innan du jagar upp dig så ser du vad jag menar.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..