Anonym skrev 2012-10-19 23:05:05 följande:
Så det är viktigare än att dottern hindras ifrån att ta självmord?
Både du och jag har sett att ungefär hälften hittas vid liv,.......
Huvudsaken är att dottern hittas, jag skiter i vem hon är så länge som hon får hjälp och att hon mår bra.
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte hade gjort allt i min makt för att förhindra ett självmord.
Missingpeople handlar inte om att man ordnar en skallgång en fredagskväll efter en 15-åring som varit borta några timmar. TS kommer inte att få hjälp via dom i kväll. Däremot har hon fått hjälp av polisen.
Du skiter i vem hon är men det är med säkerhet många som inte gör det. Särskilt inte med de hårda ord hennes mamma fått utstå här (även efter att hon sökte hjälp igår). Att hänga ut en 15-åring på det sättet gynnar knappast hennes psykiska status eller hennes relation till sin mamma. För att inte tala om främmande människor som plötsligt vet allt om hennes självskadebeteende och BUP-kontakt.
Visst är det spännande att leka hjälte i en tråd på FL men det kan vara bra att fundera över de konsekvenser de råd man ger kan få. Flickan kommer inte att hittas via missingpeople i kväll utan resultatet blir en uthängd trasig 15-åring.