• MLB

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Och om din dotter vill ha någon att prata med får hon gärna ta kontakt med mig.

• MLB
    Anonym (Apotekare) skrev 2012-10-18 11:43:45 följande:
    Har ej läst hela tråden. Jag hoppas du åkt in till akuten med din dotter. Det krävs inte många tabletter för att överdosera Alvedon, 10-20 tabletter kan ge permanenta/livshotande leverskador. Dessa skador uppkommer inte på en gång utan successivt, och då är det redan för sent. Det är väldigt enkelt att ge antidot mot alvedonöverdos. Det gäller att åka in till akuten så snart som möjligt!!!
    Du kan klicka på "Visa endast" under trådstartaren. De har åkt in.
  • MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 11:56:35 följande:
    Jag skrev så igår kväll/inatt
    Du skrev att TS skulle hålla koll på henne. Tala gärna om för mig i vilket inlägg du skrev något om att åka in, jag måste ha missat det.
  • MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 12:03:40 följande:
    Jag skrev inte att hon inte skulle åka in heller , hon skrev själv att hon skulle ringa !
    Det missa jag också, var skrevs det?
  • MLB
    Anonym (Akutsyrra) skrev 2012-10-18 08:41:24 följande:
    Ts: Vad skönt att du tog tag i saken och åkte in. Hur gick det?

Lyckligtjej: För att bevisa dina djupa kunskaper i detta ämnet så skulle jag vilja veta följande: Inom hur många timmar efter intag av paracetamol är det av vikt att magsköljas och få aktivt kol? Vet du vad man ger som motgift till paracetamol och hur länge man kan vänta med att ge det innan det är försent?

Jag vet det och skulle ha önskat att du också visste det för då skulle du inte ha gett så märkliga råd i tråden.
    Och de här frågorna har förblivit obesvarade, likaså min fråga om var uppmaningen att ringa efter hjälp är.
  • MLB
    Guld Nougat skrev 2012-10-18 13:41:31 följande:
    Överdos av Alvedon är förenat med livshotande fara för en persons liv.
  • MLB
    Fröken reserverad skrev 2012-10-18 13:43:34 följande:
    Men nu fanns ju en mamma på plats som kunde hjälpa. OM polisen hjälper till i såna här fall så är det väl om mamman också är otillräknelig?
    Eller om flickan ligger någonstans ..eller har rymt. Nu kunde ju mamman ringa efter ambulans/ sjuktransport. Polisen behövdes ju inte?
    Testa att läsa vad mamman skrev. Bland annat att hon skulle avvakta och att hon inte ville tvinga sin dotter till vård.
  • MLB
    Guld Nougat skrev 2012-10-18 13:55:50 följande:
    Själv anser jag att en tjej som svalt 5 askar men alvedon/ipren, dvs gott och väl 50 tabl och ca 24g är tillräckliga grunder för att anta att en tjej vill ta livet av sig.
    Lägg sedan till tidigare självmordsförsök, tablettmissbruk och självskadebeteende.
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-18 14:10:42 följande:
    Vad är det folk inte fattar med personer som är självmordsbenägna.
    Dom som Verkligen har bestämt sig, låtsas som att allting är bra, umgås med sina vänner "en sista gång", mår bra utåt och livet lever loppan. Tills de är ensamma... då försvinner dem. Det handlar om timmar.

Jag vet detta för att min närstående jobbar med sånt här.
    Oftast säger familjemedlemmar, vänner och andra närstående; "Jag förstår det inte, allt var så bra när vi sågs igår".

Din dotter mår absolut inte bra. Du borde tvångsvårda henne direkt. Hon kommer att tacka dig när hon är äldre. Herregud, hon är 15! Vad vet du om hennes liv? Är hon mobbad? Kärleksproblem? Känner hon sig ensam?

TA REDA PÅ DETTA!  Sitt ner med din dotter ensam och bara var där, prata med henne lugnt och sansat. Visa att du bryr dig och älskar henne.
  • MLB
    Anonym (Sandra) skrev 2012-10-18 14:19:45 följande:
    I de flesta fall kan det vara så. Men det händer ju faktiskt också att de som enbart "ropar på hjälp" lyckas.
    Och om man inte reagerar när någon ropar på hjälp signalerar man att personen inte betyder något och lika bra kan dö.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..