• MLB

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Hoppas du fattar att se till att hon får hjälp i framtiden. Vill bara ha uppmärksamhet? Jo, det stämde ju.

• MLB

Då kan du söka vård för henne vid något annat sjukhus. Förklara läget någonstans där det finns en ordentlig psykiatrisk avdelning.

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 22:05:15 följande:
    Vad jag har hört från sjuksköterskorna som pratat med henne, så känner hon sig värdelös och ful och saknar sin idiot till pojkvän, som jag tvingat henne göra slut med.
    Kan du utveckla det här mera? Vad är det som gör att hon känner sig värdelös? Gissar att relationen till pojkvännen var destruktiv, stämmer det?
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-19 12:15:32 följande:
    Har bara läst trådstarten men Alvedon är ju inte farligt, det har min dotter överdoserat många gånger, då hon inte kan klockan och inte vet när hon tagit sist och ibland blir det mer än en tablett. Hon är nio och sköter sig själv hemma om hon är sjuk.
    Kan informera dig om att överdos av Alvedon ger leverskador. Symptomen visar sig inte före det är för sent, så jag föreslår att du inte låter din dotter ha tillgång till det.
  • MLB
    Fröken reserverad skrev 2012-10-19 12:18:53 följande:
    Alvedon är jättefarligt att överdosera. Läs bipacksedeln hur många man får ta på ett dygn.  I TS fall handlar det dessutom om att hennes flicka ville skada sig själv.
    Överdosering och att råka ta en tablett ett par timmar för tidigt är inte samma sak.

Se till att din flicka bara har lämpligt antal tabletter framme om det är så att hon tar de själv när hon är sjuk
    Det där låter som en bra lösning.
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-19 12:22:53 följande:

Så du menar att hon ska ligga sjuk med hög feber utan tillgång till febernedsättande???
    Gör som Fröken reserverad föreslår och ge tillgång till ett begränsat antal tabletter. Då slipper hon överdosera med får ändå febernedsättande.

Och jo, Alvedon är farligt att överdosera.
  • MLB
    gedansk skrev 2012-10-19 17:16:23 följande:
    Det har gått på malou von sivres program efter tio på tv4 finns som man kan titta på weben tv4play. och de tar upp just nu om tablettmissbruk och ett avsnitt var just om typ alvedon ,treo mm.
    Vad heter programmet?
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:05:49 följande:
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..  
    Hon försökte ta livet av sig i förgår och sa nu att hon inte kommer hem ikväll. Jo, du ska ringa polisen.
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:12:24 följande:

Men vad kan de göra? De bryr sig inte ens. Ingen lyssnar på mig som mamma.
    Och du har inte ens försökt. När du ringer, säg att hon tog en överdos i förgår och sa att hon inte skulle komma hem ikväll.
  • MLB
    Anonym skrev 2012-10-19 19:18:56 följande:
    Sen ska du ringa runt alla hennes vänner själv, sen reser du ut på stan....

Detta är ett rop på hjälp, varför hade du inte henne hemma idag?

Var med henne, bry dig. Visa att du gör allt för henne.

Jag hade aldrig släppt iväg en 15 åring som försökt att ta sitt liv ut på stan.

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..