• braun123

Dandryd eller Karolinska för förlossning?

Hej på er!

Jag vet att man kan inte "välja" vart man föder utan de lediga platserna på sjukhuset som avgör. Men jag måste "välja" redan nu om jag kan tänka mig föda på Dandryd eller Karolinska.

Ni som har erfarenhet av dessa sjukhus eller kanske bara en av de, vad rekommenderar ni? upplevelse?

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Dandryd eller Karolinska för förlossning?
  • Lillis80

Vi födde (snittades) på BB Stockholm, Danderyd och är jättenöjda i alla fall. Det är vårt självklara val igen när nästa plutt kommer :) Men jag har hört mycket gott om Karolinska också! Kanske svårare för pappan att övernatta om man vill det. Vi var garanterade ett familjerum (med egen toa och dusch) och det kändes tryggt :)

• viseversa

Alla mina tre barn är födda på Karolinska. Jag är väldigt nöjd! Men har ju inte så mycket att jämföra med. Nr 4 kanske föds på SÖS. Tror det är närmare oss där vi bor nu.

• Ejjapejja

Jag har fött ett barn på vardera sjukhus.. Tyckte båda va toppen fast efteråt slår danderyd Karolinska på fingrarna.. Eget hotellrum på ds mot ett sjukhusrum på ks utan toalett..

• Mita1973

Ja fick nyss barn bev förlöst på KS rekomendera dem varmt utan dem hade jag inte haft min son i dag

• LillyLolo

Födde på ks Solna. Vi är så himla nöjda och allting var så otroligt bra! Rekommenderar VERKLIGEN det

• Alexi

Jag tror förlossningarna är lika bra på båda. Men jag har velat ha (och fått) Danderyd båda gångerna för att man i princip är garanterad enkelrum efteråt vilket innebär att pappan kan bo kvar.

• Alexi
    LillyLolo skrev 2012-10-21 21:51:48 följande:
    Fast det är man på ks Solna oxå. Garanterad att pappan får vara kvar
    Va?? Har de ändrat något nyligen då? För det har jag aldrig hört om förut och alla som fick barn när vi fick (08+10) var medvetna om den här nackdelen på KS.
  • Jenna0808

Jag har fått två barn på Danderyd och är supernöjd!

Man får ett eget rum efteråt. 

★*☆Tyra ★ Kira ★ John☆*★
  • iduberga

Jag födde på KS solna för ett år sedan. Personalen var proffsiga, vänliga, trygga, de tog verkligen hand om en. Vi fick ett stort enkelrum med varsin riktig säng, egen toalett med dusch. Jättefint. Och vi stannade en fjärde natt för att det kändes så skönt att ha kunniga, varma människor runt omkring en hela tiden.

Sen så blev jag tyvärr jättesjuk, fick infektion i livmodern vilket kan ha berott på hur de skötte sig när de skulle sy mig/nånting under förlossningen som har med hygien att göra. Men antar att det tyvärr kan hända även den bästa ibland. Vi blev inlagda på KS solna igen och även denna gång var helt OK trots att jag var så sjuk med nyfödd bebis och andra veckan i hans liv blev lite annorlunda än vi tänkt oss. Fin personal även på gyn.

Kan verkligen rekommendera KS, och de har verkligen alla resurser ifall något skulle hända.

• Vickan I

Jag har fött två barn på KS Solna. En bra förlossning och en extremt hemsk. Vi blev erbjudna samtal och allt möjligt efter dock. Båda ggr 2009 och 2011 har det varit problem för maken att stanna. Första gången löste det sig tillslut, men nu sist fick maken inte stanna första natten.

• Takex

Jag födde (slutade i akut snitt) på BB Stockholm och är så nöjd. Sån underbar personal! Jag hade en längre förlossning med igångsättning och sen akut snitt två dagar senare men kommer bara ihåg en mysig upplevelse på BB med mjuk och kunnig personal som inte bara var fina mot mig men även min man som inte pratar ett ord svenska.

• SatuSv

Jag födde på Danderyd för 5veckor sen och det var så jäkla bra personal! Ja all personal som jag mött har varit så himla trevliga och snälla! Jag har fött två barn på Karolinska i huddinge men näe jag är jätte nöjd m danderyd. Kände mig välkommen och bra omhändertagen. Önskar att jag hade fött alla barn där:) eftervården var också jätte bra,var först en natt på bb,sen en natt på bb hotellet.

Angelina2006 Leo2010
  • SatuSv

2010 i Karolinska (fast Huddinge)när min son föddes så fick jag eget rum där pappan kunde stanna med oss hur länge vi ville. På sån där avdelning där man tar hand om nöstan allt själv och det finns barnmorskor med.

Angelina2006 Leo2010
Svar på tråden Dandryd eller Karolinska för förlossning?