Tips om mäns lust.....
Hej alla ni där ute...
Jag är gift med en man som efter en tids sjukdom (friskförklarad sedan 1 år. Inga medicier etc). Sedan han blev sjuk har vi i princip inte haft något som helst sexliv. Det började ju såklart med att det inte gick, även fast vi ville, pga av hans fysiska problem till följd av sjukdomen.
Sedan när vi "kunde" och fick, så gick det inte eftersom han byggt upp en rädsla för hela grejen. När hans rädsla lagt sig och kroppen var helt tillbaka så gick det fortfarande inte. Nu pga av att så lång tid gått med avhållsamhet att han inte vet om de rätta känslorna försvunnit längs vägen av just avhållsamhet och sjukdom. Vi har ju gått umgås utan den här sexuella biten vilken gjort att stämningen mellan oss förändrats. DOCK har vi fortfarande mycket närhet. Sover nära, kramas osv.
Men han kysser mig inte längre, han "startar" inte upp nånting lixom. Jag förstår inte. Han vill vara med mig, pratar om den dagen "vi får våra barn" osv. Samtidigt gör vi inget sådant vi måste göra för att göra ett barn lixom... Har frågat om det är mig detta beror på, att hans lust skulle vara störra för någon annan tex. Han vet inte svarar han.
Finns det någon som varit emd om liknande eller bara har tips på hur vi/jag ska göra? Han pratar med en psykolog. Parterapi har vi övervägt. Vill mer höra era erfarenheter och tankar kring någon vars sexuella lust har försvunnit.