• elinaehn

hur gör jag musplattan mindre känslig?

Hittar inte hur man ställer in så musplattan är mindre känslig för det måste väl vara det som är problemet? när jag skriver så  komemr jag så lätt åt plattan och vips hoppar markören och jag sitter och skriver lite här och var i min text. skitirriterande. nån som vet hur jag ändrar inställningen?

• Svar på tråden hur gör jag musplattan mindre känslig?
  • elinaehn

puffar i hopp om att nån vet. "styrplatta" heter det visst. och jag har kikat i kontrollpanelen men hittar inte nån inställning för styrplattan där.... (har en intel core 5)

• M C

Jag stänger av den och använder en usb-mus. HATAR de där jävla plattorna.

I feel so violated, do it again.
  • elinaehn
    slazh skrev 2012-10-19 20:19:56 följande:
    Har du Synaptics mjukvara för styrplattor annars tycker jag du ska installera den där finns det mycket inställningar för att få plattan som man vill.

www.synaptics.com/resources/drivers 
    har! men hur ställer jag in styrplattans känslighet i programmet, jag har letat mig tokig!
  • elinaehn
    slazh skrev 2012-10-19 21:36:18 följande:
    "Synaptics device drivers enable users to adjust the Synaptics TouchPad™ settings to enhance their experience—including sensitivity adjustments, tapping/double tapping settings, and many more unique features"

www.thewindowsplanet.com/1014/configure-synap...www.thewindowsplanet.com/1014/configure-synap...
    vet du jag hittar en lång bit in i instruktionen men sen tar det stopp, som om jag inte har alla delar av programmet, nåt som har med styrplattans känslighet att göra kan jag inte hitta. jag komemr till "pekare" men sen är det inget om känslighet, vilket det ska vara enligt instruktionerna?
  • slazh

"You can adjust touch sensitivity in “Sensitivity” section as shown in screen-shot below. Moving the slider towards “Heavy Touch” means you need to press touch pad with more greater force for performing a pointing device function."

Det här va den biten jag tänkte på. Här kan man ställa in känsligheten på plattan. Du kommer alltså hit genom att trycka på fliken med den röda Synaptics loggan:

Sen klickar du på Settings.

Men om du har Synaptics mjukvaran installerad och saknar dom här inställningarna så vet jag inte riktigt.
  • slazh

Du kanske har en mycket nyare version så att dom har gjort om en massa och eventuellt flyttad inställningen nån annanstans i så fall. Jag har ingen bärbar dator som jag kan kolla på hur det ser ut på den.

• elinaehn
    slazh skrev 2012-10-19 22:04:47 följande:
    "You can adjust touch sensitivity in “Sensitivity” section as shown in screen-shot below. Moving the slider towards “Heavy Touch” means you need to press touch pad with more greater force for performing a pointing device function."

Det här va den biten jag tänkte på. Här kan man ställa in känsligheten på plattan. Du kommer alltså hit genom att trycka på fliken med den röda Synaptics loggan:

Sen klickar du på Settings.

Men om du har Synaptics mjukvaran installerad och saknar dom här inställningarna så vet jag inte riktigt.
    tack tack för ditt tålamod det fanns visst när jag klev in och klickade runt lite, det var ett steg som saknades för mig när jag läste instruktionerna, men det fanns! nu provat göra plattan mindre känslig i hopp om att det är lösningen! TACK för hjälpen!!
Svar på tråden hur gör jag musplattan mindre känslig?