Inlägg från: Anjonen |Visa alla inlägg
  • Anjonen

Gastric bypass

Hejsan! Har precis fått remiss ivägskickad från min vårdcentral till Lycksele för Gastric bypass. Dom säger att väntetiden är upptill ett år å det känns som väligt lång tid. Skulle vilja höra om andras erfarenheter inför, under å efter op =)

• Svar på tråden Gastric bypass
  • Anjonen

Har hört talas om det men hur gör man för att använda sig av vårdgarantin.. Vem kontaktar man då? Lycka till med din operation! Kram

• Anjonen

Tack för alla svar å va kul att höra att det gått så bra för dig "halmstadtjej"

• Anjonen

Jag fick min remissbekräftelse för ca 3 veckor sen så nu går jag varje dag å väntar på nån typ av kallelse till infomöte eller dyligt.. I bekräftelsen stog det att väntetiden just nu var tre månader.. Menar dom till operation eller träff me läkare måntro?

• Anjonen

det var längesen jag skrev nu.. fick min operation den19/3 å mår idag jättebra å är 12 kilo lättare för att svara på ovanstående inlägg så ser jag det så här.. visst skulle jag kunna gå ner mycke i vikt om ja bara såg till att äta lika lite som jag gör nu men den stora skillnaden är att efter opn blir jag mätt.. utan den å samma mängd mat skulle jag ju va döhungrig hela tiden.. men op är ingen lätt utväg.. man måste hela tiden tänka på hur mycket man äter, hur snabbt man stoppar i sig å vad man intar... men det är ett väldigt bra verktyg om man kämpat i åratal å aldrig lyckats hålla vikten.. sköter jag mig inte nu efter op får jag känna av det direkt.. å det gör att man tänker sig noga för innan man fuskar igen!!

Svar på tråden Gastric bypass