Inlägg från: avstängd |Visa alla inlägg
  • avstängd

Vems är barnprylarna?

Det är mina saker från början som jag skulle ge bort/låna ut av välvilja men om jag själv plötsligt behöver sakerna så får systern köpa egna prylar. Hur kan man tycka att det är rimligt att jag som äger sakerna ska ge bort dom för att sen köpa nya bara för att syrran vill ha dom? Hon får väl köpa egna som alla andra? Jag skulle se en liten skillnad om sakerna redan var hos syrran och användes men eftersom att så inte är fallet så kan hon glömma att hon skulle få dom i tråden som ni diskuterar.

• avstängd
    Casablanca skrev 2012-10-18 22:23:28 följande:
    Sedan så skulle väl de flesta normalfungerande syskonpar kunna komma fram till någon typ av kompromiss, där man delar upp sakerna och köper lite nytt.
    Fin tanke visserligen men varför ska jag tvingas ge bort mina saker som jag själv behöver för att syrran ska ha en unge? Förutsättningarna har ju förändrats om jag själv ska ha en unge också och alltså finns det inga saker att låna ut längre. Har hon inte råd att skaffa prylarna hennes unge behöver så kanske hon inte borde skaffa barn alls.
  • avstängd

Ponera att jag har en iPhone 4 och 5. Jag använder 5 men tappar den i golvet och behöver använda min 4 igen. Jag har sagt till syrran att hon kan få ta min gamla 4 men hon har inte hämtat den än. Är det då rimligt att hon får ta 4 fast jag nu behöver den själv för att 5 är trasig? Ska jag behöva gå ut och köpa en ny för att jag har sagt att hon kan få min gamla? Och vad är syrran för person om hon tycker att det vore helt rimligt?

Svar på tråden Vems är barnprylarna?