• Floffeen

2åring som "vandrar" i sömnen

Hej! Jag har en 2åring som inte kan sova i egen säng p.g.a han är "sömngångaee?" Han kryper runt i sömnen har hänt att han klättrat ner från vår säng och sen lagt sig på golvet. Han ramlar ur vanliga sängar och har aldrig använt spjälsäng då han rulla mycket o slog i huvudet. Vaknar han upp o jag inte ligger bredvid får han panik o kan inte sova mer. Om 6-7m blir de tillökning o min önskan är han ska kunna sova i egen säng utan att ramla ner. har tänkt köpa/bygga en bredare säng själv men sen är de ju paniken han får om jag ej ligger bredvid. Idag har vi en säng bredvid våran som jag lägger honom i men jodå han spinner iväg. någon som haft liknande problem?

• Svar på tråden 2åring som "vandrar" i sömnen
  • Floffeen

låter jobbigt :/
    Min sover relativt lugnt de första 3 timmarna sen börjar han hoppa runt
    men värst är de mellan 2-5 på natten skulle jag väl säga.
    Så pappan och dottern delar säng?
    har funderat på att kanske köpa 2st gulliver sängar och sätta ihop på något sätt.
    När började er dotter "sprätta runt" eller vad man skall säga?

Får hoppas att kommande bebis inte har samma problem som sonen har
    utan kan sova tryggt och lugnt :)

• Floffeen

Hum tror inte de hjälper då han slår i huvudet om de är för lite plats. han kryper in i väggen flera gg per natt och ändå delar han och jag på min 180 säng.. Han kan tom ramla ur denna säng.. ibland kliver han ner självmant i sömnen ibland kryper han och vips är sängen slut (bara hänt 1gång att han ramla ur) vi har deasutom en spjälsäng intill sidan han sover just för att han annars hamnar på golvet. Madresser på golvet kanske? ;)

• Floffeen

åh okej!

Måste till min förvåning säga att min sov lugnt i natt.
    han vaknade en gång (vid medicinering, han har astma så han fick ont när han andades)
    sen sov han vidare och han har legat relativt still hela natten.
    engångs grej säkert men de var härlig!

När/om er dotter sov/sover middag är hon lika dan då?
    Måste ju finnas något man kan göra.

Är orolig att när barn nr 2 kommer så kommer han krångla mer?
    Eller ja börja sova oroligt på nätterna :/

Svar på tråden 2åring som "vandrar" i sömnen