• chopin01

Första träffen,vilka kläder?

Ett möte med en kvinna första gången, vilka kläder skulle kvinnan helst se att man klädde sig i? Vilka kläder skulle locka kvinnan till mannen, mannen gör sig i kläderna heter ju ordstävet.

Är av den typen att jag undviker all form av kostymer, jag är lusekofta och manchesterjeans typen av man. Jag gillar inte skjortor, fluga, slips, kavaj och finbyxor, jag äger inte sådant. Kan man gå på en träff med en kvinna i olletröja och mjuka manchesters utan att få stämpel som oseriös?

Jag söker lite tips om hur man bör klä sig inför första träffen med en kvinna. Har kontakt med henne via e-mail än så länge och både jag och hon är intresserade av att få träffas någon gång, skiljer endast 8 mil från varandra. Vill gärna planera i förväg och göra träffen så trevlig som möjligt. Det enda jag vägrar att ta på mig stela kostymer, skjortor och kavajer då jag inte känner mig bekväm i sådant. Finns det andra alternativ några andra alternativ vad jag kan välja?

• Svar på tråden Första träffen,vilka kläder?
  • Anonym

Dels beror det på vad ni ska göra i så fall.. Ska ni bara fika spelar det ingen större roll bara du är bekväm.. Å andra sidan, att du ställer frågan betyder ju att du bryr dig om vad hon tycker.. Frågan är vad hon förväntar sig..? Har du gett en klar och tydlig bild av dig själv och din normala stil så är det ju inga problem. Vad är hon för typ..? jag tycker det kan var en liten avvägning. Man klär ju inte ut sig på ett onaturligt sätt inför en dejt men i viss fall kan det faktiskt löna sig att man anstränger sig lite - inom rimliga gränser. Om ni är relativt unga och ska ut och äta, kanske ta ett glas och gå på något hyfsat modernt ställe så kräver det mycket självförtroende ch trygghet att stövla in med Manchesterbrallor och lusekofta.. :) Skulle aldrig funka för mig. Själv skulle jag hellre välja snygga jeans och t-shirt kompletterat med en kavaj som funkar ihop. Det kommer man undan med även om man inte vill klä sig överdådigt.. :) För övrigt är det leendet som är viktigast... :)

• chopin01
    Anonym skrev 2012-10-19 06:31:47 följande:
    Dels beror det på vad ni ska göra i så fall.. Ska ni bara fika spelar det ingen större roll bara du är bekväm.. Å andra sidan, att du ställer frågan betyder ju att du bryr dig om vad hon tycker.. Frågan är vad hon förväntar sig..? Har du gett en klar och tydlig bild av dig själv och din normala stil så är det ju inga problem. Vad är hon för typ..? jag tycker det kan var en liten avvägning. Man klär ju inte ut sig på ett onaturligt sätt inför en dejt men i viss fall kan det faktiskt löna sig att man anstränger sig lite - inom rimliga gränser. Om ni är relativt unga och ska ut och äta, kanske ta ett glas och gå på något hyfsat modernt ställe så kräver det mycket självförtroende ch trygghet att stövla in med Manchesterbrallor och lusekofta.. :) Skulle aldrig funka för mig. Själv skulle jag hellre välja snygga jeans och t-shirt kompletterat med en kavaj som funkar ihop. Det kommer man undan med även om man inte vill klä sig överdådigt.. :) För övrigt är det leendet som är viktigast... :)
    Planerat en fika till att börja med och se hur det utvecklas. Jag vill inte fråga henne hur hon vill ha mig klädd, då är det nog risk för töntstämpling.

Har däremot inte pratat om klädesplagg och vad vi gillar, förutom att hon skrivit lite om hennes inhandlade underkläder, hon skrev att hon har D-kupa och på fotot jag fick är hon både småmullig och sexig samtidigt. Så hennes personlighet är nog en trygg och varm kvinna utifrån hennes skrivstil och foto. Lätt att prata med osv..

Kavaj, slips och finkläder får jag för mycket Moderatvibbar av för att känna mig bekväm i detta. Jag vill ge ett varmt intryck, inte stelt och kyligt intryck som jag uppfattar att kostymklädsel är.
  • Lattjo

Ha på dig kläder som du trivs i, trivs du inte kommer det att märkas. Tar hon dig inte bara för att du har manchesterbyxor är hon ju inget att ha ändå, eller hur?

När jag träffade killen första gången hade han på sig jeans och en zip hoodie, precis det han haft varenda gång sen dess. Jag har inte brytt mig ett skit om hans kläder, han är sexig precis som han är, det är ju han liksom :) Jag lyssnade på vad han hade att säga och inte vad han hade på sig. Däremot gäller det ju att se ren och hel ut, inga skitiga kläder, men det brukar man ju inte ha på första dejten :)

• Anonym
    chopin01 skrev 2012-10-19 07:18:54 följande:
    Planerat en fika till att börja med och se hur det utvecklas. Jag vill inte fråga henne hur hon vill ha mig klädd, då är det nog risk för töntstämpling. Har däremot inte pratat om klädesplagg och vad vi gillar, förutom att hon skrivit lite om hennes inhandlade underkläder, hon skrev att hon har D-kupa och på fotot jag fick är hon både småmullig och sexig samtidigt. Så hennes personlighet är nog en trygg och varm kvinna utifrån hennes skrivstil och foto. Lätt att prata med osv.. Kavaj, slips och finkläder får jag för mycket Moderatvibbar av för att känna mig bekväm i detta. Jag vill ge ett varmt intryck, inte stelt och kyligt intryck som jag uppfattar att kostymklädsel är.

Kostym går nog bort nästan oavsett. Skulle jag tro. Låter som att du ska vara dig själv helt enkelt. Gå som du trivs. Ev. Kan du fråga nån som känner dig om råd, svårt så här anonymt men lättare till en vän. Lycka till
  • hannis

Jag skulle helt klart föredra jeans och t-shirt eller jeans och en skjorta.

Det är viktigaste är dock att du känner dig bekväm. Inget är så fult som när någon har på sig något de inte själva gillar. Det viktiga är att utstråla självförtroende och det gör man inte i kläder man inte trivs i.

• Lavish

Tycker du ska ta det du själv tycker är snyggast i garderoben, det som får din kropp att se snyggast ut och som bäst framhäver dina ögon och så vidare.

• enmamma

Glömm inte skorna, en man med sunkiga skor går bort.
    Se till att kläderna sitter snyggt och att du känner dig bekväm.
    Lycka till

• Ernst Hugo
    enmamma skrev 2012-10-20 21:52:48 följande:
    Glömm inte skorna, en man med sunkiga skor går bort.
    Se till att kläderna sitter snyggt och att du känner dig bekväm.
    Lycka till

Mkt bra poäng ! Rena naglar och snygga skor tillsammans med din favvo-kofta blir bra {#emotions_dlg.flower}
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • chopin01
    NHult skrev 2012-10-27 22:05:52 följande:
    Hur gick dejten ?
    Hon har inte hört av sig på de tre sista breven jag skrev till henne, vill heller inte trakassera henne med fler obesvarade brev från min sida. Antagligen har hon glömt eller var inte intresserad av mig som person. Det bästa kanske är att träffa någon i vanliga livet som krogen eller ett dansställe.   
  • NHult

En del flickor är sådana, orkar inte ens svar. Du får leta vidare och en sån latfia som inte orkar svara på din brev
    är ändå inget att ha Solig 

Bloggar lite här på FL <3
  • Ernst Hugo
    chopin01 skrev 2012-11-03 05:08:53 följande:
    Hon har inte hört av sig på de tre sista breven jag skrev till henne, vill heller inte trakassera henne med fler obesvarade brev från min sida. Antagligen har hon glömt eller var inte intresserad av mig som person. Det bästa kanske är att träffa någon i vanliga livet som krogen eller ett dansställe.   

Det är sådana kvinnor som är för debila för att förstå konsekvensen av sina handlingar - strunta i henne och flirta med grannen i tvättstugan (när du tvättar koftan) Glad
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • chopin01
    Ernst Hugo skrev 2012-11-03 10:58:32 följande:

Det är sådana kvinnor som är för debila för att förstå konsekvensen av sina handlingar - strunta i henne och flirta med grannen i tvättstugan (när du tvättar koftan) Glad
    Det är man nog lite försynt för att flirta så, men visst skulle det kännas bra att få en kram och puss nere i tvättstugan av en söt fjälla och bjuda hem henne på en fika. 
Svar på tråden Första träffen,vilka kläder?