• Anonym (tomt)

Har ni hår i näsan?

Jag pratade med en kompis till mig som sade att alla har hår i näsan? Men jag har inte det, så det kan ju inte stämma! Har hon fel eller har jag en underlig mutation? Har ni något näshår?

• Svar på tråden Har ni hår i näsan?
  • Edda2

Tippar på alla eller de flesta har det, flimmerhår kallas det.

• Severus

Lite grann som syns om man stirrar med spotlight rakt in
    Inget lurv som behöver ansas iaf
    Är blessed när det gäller minimalt med oönskat lurv på kroppen

• Blgebo

Ja, det trodde jag alla har Har dock inga som sticker ut och syns, de är små och ljusa så de får vara där de är. 

• Anonym (Lisa)

Alla har hår i näsan. De finns där som ett filter för att du inte ska andas in alltför mycket skit helt enkelt.

• Anonym (fd)
    Anonym (tomt) skrev 2012-10-19 19:24:29 följande:
    Jag menar sånt här hår, som är lite grövre, typ ögonfranshår nästan:

www.honochhan.se/wordpress/wp-content/themes/...
    Det beror nog på vad man har för kvalitet på resten av kroppen. Jag har grövre än ögonfranshår i näsan.
  • viseversa

Ja men INTE som på bilden. Har små små korta hårstrån som knappt syns. 

• Anonym (plockar plockar)

Jag brukar plocka bort med en pincett.

• viseversa
    Severus skrev 2012-10-19 19:30:10 följande:
    Näsan på bilden såg inte rolig ut...
    Ryser
    Haha har en kompis vars man har mer hår än så i näsan. Och det är helt svart och sticker ut en bit. Dessutom sitter det ibland intorkat snor i det. Mmmmm.
  • Colisa

Ja, men de sitter en liten bit upp och är såpass korta att de inte sticker ut.

Edda2 skrev 2012-10-19 19:18:50 följande:
    Tippar på alla eller de flesta har det, flimmerhår kallas det.
    Nej, flimmerhår är inga riktiga hår utan små rörliga utskott på celler längre ner i luftvägarna.
  • Anonym (tomt)

Jo jag förstår att de flesta brukar ta bort det mesta, men skulle det se ut ungefär så där (alltså kanske inte lika extremt) för er ifall ni lät det vara? Jag har aldrig tagit bort hår i näsan och har inte ett enda strå, det kan nog inte ens växa hår där tror jag. Är jag onormal?

• Anonym

Skulle du inte ha något hår alls i näsan skulle det vara onormalt. De finns där av en anledning och det är för att rena luften du andas in.

Normalt har inte yngre kvinnor så mycket hår i näsan att det syns men de finns där. Män har mer och grövre hårstrån. Med stigande ålder brukar det synas allt tydligare främst hos män.

• La Lola

Ts, är du rökare?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (tomt)

Nej, jag har aldrig ens provat att röka. Blir dock förkyld väldigt lätt och är även allergisk mot pollen, damm och allt möjligt sånt plus var täppt i näsan nästan konstant som barn... Jag är 32 så jag är ju inte jätteung.

Svar på tråden Har ni hår i näsan?