• Ella09

Är Reima overall bra? Och Friendster vinterstövlar?

Köpte en Reima overall till sonen idag men är lite osäker på om jag ska ha den då jag endast användt Didrikson innan och alltid varit supernöjd. Men nu var det halva priset så köpte den ändå och har ju ändå en månads betänketid. Nu vill jag fråga om någon har negativt omdöme om Reima eller positivt? Är den ordentligt vattentät ? Går den lätt sönder? Köpte även Friends vinterstövlar idag var på Coop och såg att dom hade rea från 400kr till 100kr så slog till med två par. Håller dom det dom lovar dvs vattentäta, isolerade och är dom varma?

• Svar på tråden Är Reima overall bra? Och Friendster vinterstövlar?
  • spökplumpen

Jag har också köpt min första reima så jag kan inte ge något utlåtande än. Men du vet att det är skillnad på reima och reima tech va? Det är reima tech som är bra. De har en vattenpelare på 10 000 och en andningsförmåga på 5000.

• TvåTrollungar

Reima är nog enligt de flesta och prisklass en bättre overall än didrikson ( alla har väl olika upplevelser så någon skulle säkert säga att typ hm var bättre än reima) men rent om man klassar in dem i kvalitet klasser så ligger reima högre. Själv tycker jag dem är jätte bra. Däremot tycker jag de är ganska fula, balongmodellen passar ju gulligt till barnen är ett par år, men sen efter så är det jätte fula tycker jag så även den större modellen som alltid har ful resor i midjan och nå fult mönster upptill. fast nu vad du inte om ett snygghetsutlåtande men kvaliteten är bra :)

• viseversa

Reima är TOPPEN!!! Vattentät(bättre än didriksson) slitstark och håller barnen varma! Vi har en reima mina barn använt 3vintrar och den ser nästan ny ut fortfarande.

• viseversa

Har även en reima skaloverall som är 4 år gammal och som nu används av barn nr 3 : ) inte sliten alls.

• Ella09

Reima Tec är det jag köpte... Den jag köpte var en marinblå och den satt jätte bra på sonen =) . Tänkte att man kan piffa upp de med fina mössor till det. Kanske någon kan svara här hittade en ursöt mössa från ticket to heaven en marinblå röd och vit lite amerikansk flagga liknande med stjärnor och ränder men har ingen aning på vilken storlek det är han ska ha. Dom har inte de vanliga 104 osv utan dessa är numrerade som 1,2,3,4 och 5 . På Nr ett står det 46-48 och på nr fem står det 54-56 men vet inte riktigt vilken jag ska ta. Han är lite över fyra år inget stort huvud utan brukar ha en storlek mindre än i kläder när vi köpt i affären eller samma storlek dvs nu har han storlek 104 i kläde och har då i mössa 98 eller 104

• inga76

Ni som har dem, hur är Reimatec-overallerna i storlekarna? Min dotter har fortfarande 86 i t.ex. sin POP-overall, men 92 i de flesta innekläder. Tänkte köpa på nätet men är osäker på vilken storlek jag ska satsa på.

• s07

Reima är

Stort. Tex har mitt barn som är ca 95 cm lång strl 92 utan något som helst problem. Härlig kvalité, smutsen fastnar inte ens på den! Känns mycket gedigen.

• daimstrut

Jag bor i Norge och läste en sammanställning över de tio senaste årens overalltester i tidningen häromdan. Reima vann överlägset!

• inga76

Tack för svar! Knepigt det här... Jag ska nog köpa en 92, det är ju bara november. 

• BrödernaBus

Vi har Reima till båda sönerna. Dem är vattentäta, varma och torkar snabbt utan torkskåp. Visst syns det att dem är använda men dem är inte trasiga nånstans och då är min yngsta fjärde barnet att använda overallen. (arvegods från kusinerna)
    Yngsta har stl 80 på sin overall men den är lite förstor fortfarande.
    Äldsta sonen har 86 på sina två och dem kan han ha även i år trots att han har 98/104 på vanliga kläder så nog är dem stora i storleken allt!  

• anyXX

Jag har reima till min tvååring (köpt beg men den ser ny ut!) och didriksons till min fyraåring. didriksons är snyggare, men reima är så mycket smidigare för barnet att röra sig i. Nästa år blir det nog reima till båda, dvs om jag är lika nöjd när säsongen är över :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    inga76 skrev 2012-11-12 12:10:25 följande:
    Ni som har dem, hur är Reimatec-overallerna i storlekarna? Min dotter har fortfarande 86 i t.ex. sin POP-overall, men 92 i de flesta innekläder. Tänkte köpa på nätet men är osäker på vilken storlek jag ska satsa på.
    Oj! Jag håller inte alls med! Min son är 92 cm lång och har en 104. Den är itne för stor, skulle kanske kunna haft en 110 till och med... han är lite rund men som sagt inte lång.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • inga76

Oj, vad skumt att det kan skilja sig så! Kanske skiljer sig så mycket mellan olika modeller då??

• daimstrut

Min dotter hade 92 på overall när hon hade 98/104 på andra kläder. Jag tror detta gäller framförallt för barn med kortare ben och lång överkropp.

• Bambusa

min dotter provade en reima i storlek 98 när hon va 97cm och den va för kort i benen.. hon har oftast 104på innekläder.. blir 4 om en månad.. tycker alltid att de är bra att ha en storlek större på ytterkläder, speciellt overall..

• inga76

Köpte en storlek 92 på Tradera - funkar fint, lite stor men inte så att det stör! Reglerbar midja gör passformen mer hanterbar också.

Svar på tråden Är Reima overall bra? Och Friendster vinterstövlar?