• Anonym

Utomkvedshavandeskap FAN ska jag gå runt å vänta på att få ont eller????!!!

Orolig som fan!!!
    Fick min mens senast den 21/9 å hade den som vanligt. När den var slut så har jag haft ömma bröst som faan å haft mellan blödningar å ont i rygg slutet. Gjorde ett grav test å visade POSETIVT ringde till barnmorskan å berättade det hela (även att jag fick ett missfall den 24/8). Fick komma dit å träffa läkare som gjorde vaginalt ultraljud å även på buken å han kände osv. Men inget tecken på graviditet. Dom gjorde ett till test å det visade oxå POSETIVT. Sen så sa dom att det kan vara så att det är X (kallas tydligen så).
    Fick lämna blodprov för att kolla hcg värderna. Så om jag får ont ska jag uppsöka vård.

Ska ta nytt prov på onsdag å träffa läkare på torsdag!

Är den någon här som har varit med om det samma??? Ska jag sitta här å vänta på att få ont?! Skit jobbigt som fan oxå!!!

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap FAN ska jag gå runt å vänta på att få ont eller????!!!
  • Anonym

Man var det inte hcg som var kvar sen missfallet?

• Anonym

Dom sa att det inte möjligt att det visar efter missfallet..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 20:25:33 följande:
    Dom sa att det inte möjligt att det visar efter missfallet..

Men hcg kan ju finnas kvar i upp till 9 veckor efter ett missfall?

Verkar helt sjukt att e skickar hem dig för att vänta på ett utomkveds??! Det har jag aldrig hört talas om tidigare. Det kan ju bli llivshotande och ge stora skador? 
  • Anonym

Jag vet!! Har läst mycket på nätet å även en tjejpolare har haft det.. Det ända med det hela var att dom sa att jag har fina äggstockar å allt såg friskt ut å att jag hade tunna slemhinnor. Å inget tecken på mens på gång å den ska jag ha nu.. (var hos barnmorskan i går å träffade läkaren)

• Anonym

De vill att du ska vänta eftersom det är inte alla X som måste opereras, en del av dem absorberas bara av kroppen och så slutar man vara gravid. Ifall du börjar få ont så måste du opereras, men förhoppningsvis blir det inte så. Det är i alla fall därför de väntar.

• Anonym (Wildrat)

Får du ont så har äggledaren spruckit, då måste du opereras akut. Du kommer nog opereras ändå men eftersom du upptäckt det hela så tidigt kommer de nog kunna laga alltihop, det gjorde de på mig.

• Anonym

Ok!! Men det hugger i äggstockarna så som det kan göra när man har ägglossning. Sen så har jag å sambon tänkt att det kanske är en tidig graviditet som inte syns ännu på ett ultraljud.. Eller är det helt fel?!

• Anonym

Det kan definitivt vara en tidig graviditet, det är därför de vill kolla HcG och se hur det ökar. Ifall du får ont betyder det inte att äggledaren gått sönder. Det kan också vara så att det blöder lite = blod rinner ut i buken, det gör väldigt ont. Jag var med om ett X och det var så för mig, hade ont till och från i säkert en vecka. Då hade blod runnit ut, sedan absorberats av kroppen (slutade göra ont) och sedan blödit mer. Min äggledare sprack dock inte så när jag sökte läkarhjälp till slut för att jag hade gjort graviditetstest och insett att det kunde vara ett X så var den väldigt utspänd (med ett levande foster som man till och med såg hjärtslagen på!) men inte brusten. De fick dock operera bort den.

• Anonym

Usch vad jobbigt det måste ha varit för dig!!!

• Anonym

Nu sitter man bara å väntar på kroppens signaler om att det ska göra ont.. Sinnessjukt detta!!!!!

• Barbamami

Det behöver ju inte leda till att du får ont om kroppen sköter sig, då absorberar kroppen Xet. Och även om du får ont är det inte säkert du behöver operera, jag fick X ganska tidigt och hade ont. Men de avvaktade operation och höll koll på hcg nivåerna (kunde inte se var embryot befann sig med ultraljud), då de inte sjönk beslutade de att ge mig en typ av cellgift som tog bort Xet. Det hela gick väldigt problemfritt så oroa dig inte i onödan TS. Om du får väldigt ont (oftast på ena sidan) så ska du såklart kräva omedelbar hjälp men som sagt, det är långt ifrån alla X som blir farliga. Du känner din kropp bäst, lyssna på den utan att bli hysterisk.

• Anonym

Ok, tack!! Nu för en h sen har jag haft mensvärk. Men tycker det är mest på ena sidan. Är trött som fan. Har tydligen snarkat hela natten å vaknade vid 14!!!!!! Brukar aldrig sova så länge. Ligger nu å kolla på film för att vila kroppen. Men är trött som fan!! Inbillar mig att kroppen signalera om att vila innan det bryter ut.. Som sagt är orolig som fan!!

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap FAN ska jag gå runt å vänta på att få ont eller????!!!