• Insatt

Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"

Humhum skrev 2012-10-20 21:08:12 följande:
    Tja, vad ska jag säga? Jag HAR lätt för att bli gravid. Blev planerat gravid på första försöket. Sedan oplanerat gravid trots preventivmedel och 39 år.
    Å andra sidan är jag avundsjuk på de som lätt går ner och behåller sin vikt! Jag har kämpat med min vikt hela mitt liv. Också är jag avundsjuk på de som alltid uppträder så självsäkert i nya situationer, för det gör inte jag. Kanske kan man förbjuda även dessa personer att uttrycka något om sin vikt eller självkänsla!???
    Kan vi inte iaf förbjuda dem att sätta sig till doms över oss som inte rasar i vikt bara för att vi halverar vårt lördagsgodis och tar en extra promenad i veckan. Tungan ute 
  • Insatt
    IVFmamma skrev 2012-10-20 21:30:58 följande:

Har man aldrig hamnat i barnlöshetsträsket så är det vansinnigt svårt att förstå den som är därnere, jag tycker att din vän gjorde fel men att vara nere i den svarta syn som barnlösheten innebär är så tung så den är obeskrivlig. Ni som har lätt att bli gravida kommer aldrig att förstå. För min egen del handlade det omren och skär avundsjuka, VARFÖR har de så lätt att bli gravida men inte jag? Har jag gjort något ont? osv.
    Det är väl det som är problemet. Det är inte lätt att vara kompis med någon som är så svartsjuk så vederbörande, som i den som skrevs exempel, skriver arga saker om ens kropp i bloggar.
  • Insatt
    IVFmamma skrev 2012-10-20 21:43:08 följande:

Nä, jag tycker då att bloggerskan skulle ha varit ärlig och sagt hur det kändes till sin vän ist för att skriva en massa skit på bloggen.
    Det tycker jag med. Då kan man kanske bli vänner framöver om den barnlösa får barn eller slutar känna svartsjuka gentemot kompisen.
Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"