Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"
Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!
Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!
Förmodligen inte
Ok...?
Att man ska tassa på tå för allt o alla.
Har märkt att många här upprepar hela tiden att de har så lätt att bli gravida. Det krävs två högfertila människor för att bli gravid snabbt. De hade ju lätt för att bli gravida för att allt annat stämde. Det är ingen egen förtjänst liksom....
Uh, nej, det skulle jag inte, men med en "normalfertil" man går det enkelt. För min egen del, om jag säger att jag är högfertil så är det för att klaga. Det är urjobbigt när man alltid är orolig då man har haft sex, inga preventivmedel hjälper och så vidare. Jag förstår dock att det är säkert lika jobbigt att ha svårt att få barn. Min syster har det konstigt nog.
Jag hade förmodligen haft lika lätt för att bli gravid - vi tillsammans hade däremot kanske inte haft det.
hade min nuvarande sambo haft problem med sina simmare, så hade jag faktiskt lämnat honom, då jag inte kan tänka mig att göra IVF etc. Jag övervägde att testa hans spermier innan vi började försöka, för att veta om det ens var lönt.
Har blivit gravid på första samlaget två ggr tidigare så jag visste när jag träffade honom att jag hade lätt att bli gravid.
Nu blev det så att jag nu snart har två barn med min sambo, och båda blev till första samlaget vi försökte.
Så förmodligen är han lika högfertil som jag. Jag har även jag blivit gravid med p-piller, utan att missa ett piller.
Frågan är hur jag ska göra nu efter nr 4, förmodligen blir det att ställa sig i kö till sterilisering,f ör fler ska jag inte ha, och jag litar inte på några preventivmedel.