• Anonym

Min syster är inte glad över att vara moster

Jag är så ledsen på min syster just nu, hon är moster till mina tre barn, den tredje kom för en månad sen , vi har väl ingen stor relation, vi pratar ibland, smsar, skriver på facebook.

Hon har alltid älskat sina syskonbarn men i den här graviditeten har hon inte alls varit engagerad, jag skickar bilder från UL, hon svarade inte eller skrev "nice, godnatt :)"

När mitt tredje barn kom så skrev hon inte grattis eller någonting, hon skrev till våran mamma när mamma skrev till henne att jag var på bb, " hoppas allt går bra "

Sen när barnet föddes och jag skickade bild någon dag senare så svarade hon ingenting??
    Jag har skickat flera bilder, runt 8-9 kanske, hon har kanske svarat på 2 och då något kort som " söt :) "

Jag vet att hon och hennes sambo snart har försökt ett år, det har hon pratat öppet om, men hon kan väl vara glad för sitt syskonbarn ? hon är ju ändå moster.

Mina andra barn pratar hon i telefon med o skickar presenter till o så, men pyret är hon inte alls engagerad i och det gör mig så ledsen :( 

någon som förstår ? 

• Svar på tråden Min syster är inte glad över att vara moster
  • MajaVira

Det är din graviditet och ditt barn, även om hon din syster har hon ingen som helst skyldighet att engagera sig i något av det.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 21:05:47 följande:
    alltså jag funderar ju nu på om det är så att hon tycker det är jobbigt för sin egna skull, men vi är ju systrar, barnen är ju en del av hennes familj, det hade väl varit annorlunda om vi inte var syskon 

Syskonbarn räknas som släkt för mig. Eller ska några av dina barn flytta hem till din syster?
  • Hannah76

Usch.. du är verkligen egocentrisk ts.

Din syster kämpar för att bli gravid, varje mens är ett   enormt "misslyckande" som innebär stor smärta och sorg. och du kräver att hon ska vara glad, delaktig och intresserad av din graviditet?! Du skickar ultraljudsbilder och foton?

Fy stackars din suyster som har en syster som inte stöttar och förstår. Hoppas hon har andra runt sig.

• Hannah76
    alltså jag funderar ju nu på om det är så att hon tycker det är jobbigt för sin egna skull, men vi är ju systrar, barnen är ju en del av hennes familj, det hade väl varit annorlunda om vi inte var syskon 
    Varför skulle det vara annorlunda? Varje sak du tvingar på henne är ju en påminnelse om vad ho missar?
  • Orkide

Hon mår väl dåligt över att dom inte blir gravida. Du kanske kan börja se det ur hennes perspektiv, vänd på steken.

• EmmaT

Du skrev ju även att ni inte pratade så mkt annars heller...bara ibland! Brukar du fråga henne hur hon mår ibland och hur hon känner sig?

• pluvdo

Varför skulle det göra hene glad att hennes syster är så underbart fertil att hon får barn efter barn medan hon själv inte lyckats än? Visst, att ha försökt i ett år är inte jättelänge, men om hon är frustrerad över att det inte tagit sig än samtidigt som du lyckats få till ett tredje barn så säger det väl sig självt att risken finns att hon är ledsen över detta?

Plus att nyhetens behag liksom lägger sig lite. Första syskonbarnet - YAY JAG ÄR MOSTER, jag skall bli bästa mostern i världen blabla, andra - kul, tredje - jahopp.
  • Anonym
    EmmaT skrev 2012-10-19 21:11:02 följande:
    Du skrev ju även att ni inte pratade så mkt annars heller...bara ibland! Brukar du fråga henne hur hon mår ibland och hur hon känner sig?
    ja jag brukar fråga hur läget är eller skriva "hoppas allt är bra", fråga om hennes jobb osv.. men hon svarar bara utan frågor själv 
  • Pissenisse

Jag tror att hon har ansträngt sig mycket, hon har ju faktiskt varit trevlig även om jag förstår att du förväntar dig större engagemang än något litet sms.
    Det hon går igenom är bra mycket tyngre än man kan föreställa sig. Förhoppningsvis lyckas hon snart och då tror jag att hon kommer tillbaka och gläds med dig.
    När den stunden kommer, dra ett streck över detta och "straffa" henne inte för att hon inte kunnat glädjas helhjärtat.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 21:12:24 följande:
    ja jag brukar fråga hur läget är eller skriva "hoppas allt är bra", fråga om hennes jobb osv.. men hon svarar bara utan frågor själv 

Du skriver "Hoppas allt är bra" ibland. ..Men träffas ni ofta, brukar ni umgås bara ni, brukar ni prata om sorg?
Svar på tråden Min syster är inte glad över att vara moster